måndag 7 januari 2019

Ny vecka, nya möjligheter…

66ac2768sGod eftermiddag kära läsare!  cutecolorswinman9

Tittar in här på bloggen efter några dagars uppehåll. I onsdags i förra veckan började Tony jobba igen och jag tyckte det skulle vara skönt att återgå till vardagen igen men tyvärr så började det inget vidare för min del. Jag hade planerat att fixa lite här hemma under de här dagarna när Tony jobbade men i onsdags morse vaknade jag med djävulska smärtor i högerfoten. Jag hade tänkt bara några dagar tidigare att det var så skönt att jag inte hade haft ont av gikten på ett tag men precis när jag tänkt detta så var värken där och jag fick börja med inflammationshämmande medicin igen. Tyvärr är det inte bra ännu och foten är svullen, det är först idag som det har varit lite bättre. Det är ju särskilt problematiskt när jag får dessa smärtorna i min friska fot, den har ju alltid varit min räddning eftersom jag inte har någon kraft i vänsterfoten på grund av de ständiga smärtorna som jag alltid haft där på grund av min medfödda sjukdom (Klippel-Trenaunay syndrome). 

Med dessa smärtor har det blivit en väldigt lugn men samtidigt jobbig helg för mig. Tony har fortsatt med renoveringen av hallen och nu är det mesta målat så snart skall det bara dit lite lister också. När hallen är klar så har vi tänkt att börja måla allt i köket också samt lägga nytt golv i både hall och kök.

    *•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•*

Idag skulle jag egentligen åkt iväg för att handla lite men det orkar jag inte på grund av smärtorna så Tony får handla efter han slutat jobba. Jag skulle ju kollat en del kläder på Lidl men jag tror att Tony kan köpa hem det som jag vill ha, sen får jag prova dessa kläder hemma i lugn och ro för att se vilket som passar. Det är ju så bra att man kan göra så och sedan lämna tillbaka det som inte passar.

Idag har jag också ringt och avbokat min tid i morgon på Folktandvården. Jag hade en tid hos tandhygienisten i morgon eftermiddag men eftersom det är så jobbigt att gå med de här smärtorna så tyckte jag att det var lika bra att be om en ny tid. Nu fick jag en ny tid om ca 1 månad och då får jag hoppas att allt är okej.

Nu hoppas jag verkligen att detta blir en bättre vecka än förra veckan och så hoppas jag att snart få något svar från läkarna i Danmark.

    *•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•**•.¸♥¸.•*

ZYt-TQODP6jbdw9wubBArXBXrDo

Önskar alla läsare en jättefin måndag!snoopy64ZUblkurNmLTDVxN5MGZ8SMGri-Y

0_694f7_a57c8927_L

glitterfy7115353T383B81[2][5]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar