torsdag 24 januari 2019

Äntligen ett glädjande besked...


 

Så kom det äntligen ett besked. Den 18 januari ringde min läkare från Universitetssjukhuset i Lund och jag fick då ett glädjande besked. Jag kommer att få behandling för mina andningsbesvär på Århus Universitetssjukhus i Danmark. Det kommer att göras en serie av ballongdilationsbehandlingar (ballongvidgningar). Detta kommer att göras i ett flertal seanser med 1-2 månaders mellanrum. Vid respektive tillfälle brukar man dilatera upp 3- 5 st pulmonaliskärl i lungorna. Nu väntar jag på att det skall ordnas betalningsförbindelser mellan Landstinget Blekinge och Århus universitetssjukhus och utöver detta är det en del papper från mina läkare på Akademiska sjukhuset i Uppsala som också skall skickas till Århus, sedan är väl det mesta klart så jag förväntar mig att de första behandlingarna kommer att göras redan nu i vår. Jag hoppas att dessa behandlingar skall göra att jag kommer bli betydligt mycket piggare och slippa använda syrgas. 

Önskar alla läsare en jättefin vinterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar