onsdag 2 januari 2019

Gott Nytt År!

277708d0Hejsan kära bloggläsare! 0_2034f_4207ba7a_Sjanuari0_5f21d_fcb17c8e_S[6]

Det här inlägget skulle jag lagt ut igår på nyårsdagen men glömde att publicera det så här får ni det en dag senare!

Nu när vi går in ett nytt år så vill jag börja med att önska alla läsare ett gott nytt år!

Jag har under 2018 skrivit 202 inlägg i bloggen och det är ganska många med mina mått mätt. Jag var tidigare med i en del grupper på Facebook där det var ett krav att kommentera varandras bloggar varje dag som man hade delat sitt blogginlägg i dessa grupper. Jag gick ur de här grupperna, först och främst för att många skrev att dom hade problem med att kommentera i min blogg och detta tyckte dom var stressande. Jag hade betydligt fler läsare på min blogg när det fungerade i dessa grupper men samtidigt tyckte jag för min del att det var stressande att man/jag skulle vara så uppbunden av att kommentera och det kändes som att man “köpte” sina bloggläsare”. Det var ju ungefär som så här “kommentera du på min blogg så kommenterar jag på din”. När jag gick ur dessa grupper så får jag alltså inte alls så många läsare som när detta “krav” fanns, men då har jag ju konstaterat att många nog nog enbart läste min blogg eftersom dom var “tvungna” att kommentera. Vill inte folk läsa min blogg utan några krav så är det okej för mig och jag behöver inte bloggläsare som enbart läser för att det är ett krav att kommentera. Jag är i alla fall väldigt glad för de få trogna läsare som jag har.

Jag hade också tänkt att jag skulle fått ut en årskrönika för 2018 igår, men jag har inte riktigt hunnit få ihop allt så den kommer inom en snar framtid!


Dagens citat!graphics-happy-new-year-033955[3] kerst50graphics-happy-new-year-033955[7]

Today, as we wish each other a Happy New Year, let us determine to be more sincere, compassionate, warm-hearted human beings, trying to make our world a more equal place. That way we'll actually make it a happy year.

I dag, när vi önskar varandra ett gott nytt år, låt oss bestämma oss för att vara mer uppriktiga, medkännande, godhjärtade människor, som försöker göra vår värld till en mer jämlik plats. På så sätt kommer vi faktiskt att göra det till ett lyckligt år.

- Dalai Lama -

Önskar alla mina läsare ett
riktigt Gott Nytt År! 0_5f21d_fcb17c8e_S[6]

e6135199b0d55705b






glitterfy9150856T342D36_thumb[2]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar