måndag 3 juli 2017

Varför sån väntan??


19488588_1887361864811631_823437657277292290_o 31648483sJa, förra veckan blev ömsom vin ömsom vatten, eller hur är det man brukar säga.

Får väl skriva lite om vad som hände förra veckan då!

untitled-1_5378de1e2a6b2201bc50f0cc[19]untitled-1_5378de1e2a6b2201bc50f0cc[19]

I måndags hände väl inget speciellt utan att Tony började jobba sin 3:e vecka på sommarjobbet. ¨

version-646fd35ed47c041a47594b7444957894[3]I tisdags var det 30 år sedan Tony och jag gifte oss (alltså var  30-åriga kriget avklarat) som min Far brukade säga Winking smileTony jobbade hela dagen och när han kom hem så bytte han bara kläder å sen körde vi iväg till Kristianstad. Vi körde först till Media Markt där Tony var inne och köpte en ny dator till mig å därefter körde vi ut till Erikshjälpen och kollade lite innan vi körde vidare till China Wall där vi åt buffé.

I onsdags var det så dags för mig att ta PK-prov. När Tony kom hem från jobbet körde vi direkt in till Vårdcentralen i Sölvesborg där dom tog provet som sedan skickades till AK-mottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Ja, och som jag tidigare skrivit om så ringde min läkare från Akademiska sjukhuset i Uppsala angående mina besvär av kärlmissbildningarna. Nu blir det till att vänta på ny kallelse därifrån.

I fredags kom svaret på mitt PK-prov och nu låg värdet ganska bra (2,4) så nytt prov ska jag ta den 19:e juli.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade vi problem med vår bil i fredags och i helgen har det varit strul med både vår bil samt med Anette´s och Christer´s bilar, men nu verkar alla bilarna vara okej igen. Tony fixade en del med sin bil igår och efter det körde han och jag till Bromölla för att handla en del.

Idag tog jag sovmorgon. Jag har annars varit uppe väldigt tidigt de senaste dagarna, men idag behövde jag ligga lite längre. Kände mig “bakis” när jag vaknade men tror det beror på att jag inte riktigt kunde komma till ro när jag skulle sova i natt. Mitt ben var väldigt svullet och det värkte så jag somnade inte förrän flera timmar efter att jag lagt mig. Nej, “bakis” var jag inte, tror inte man kan bli det lättmjölk Winking smileI morse låg jag kvar en stund innan jag steg upp, låg bara och kollade på telefonen, bl.a på Facebook å lite andra sidor. Efter det gick jag upp å fixade mig lite frukost som idag bestod av kaffe, rostad macka och kokt ägg. Jag kände mig inte särskilt pigg efter frukosten heller men det är nog min sjukdom å smärtorna som gör att jag känner mig “typ influensasjuk” emellanåt. Det känns som att det tar flera timmar innan jag kan fungera någorlunda normalt å ibland har jag hela dagar som jag inte känner mig pigg alls. Idag har det varit en sån dagSad smile men jag har fixat lite här ändå. Det blir ju inte bättre av att ligga heller, tycker att jag måste försöka komma igång och göra en del annars känner jag mig inte tillfreds alls. Det får visserligen gå i lite lugn takt, men jag försöker i alla fall hålla mig på benen. Idag tyckte jag inte att värken var så illa när jag vaknade och svullnaden hade ju gått ner en hel del, men frampå eftermiddagen så var det “samma skit igen” med svullnad och värk. Jag väntar ju också på att få en tid till fotvård å värken blir ju absolut inte bättre med dessa långa tånaglar som jag har just nu men jag vill inte ge mig på att klippa dom själv eftersom jag har den stora risken för infektioner om nåt skulle gå fel och jag har ju en “stående remiss” till medicinsk fotvård, så jag tycker att det borde fungera bättre. När jag hade den tidigare fotvårdsterapeuten så kom alltid kallelserna inom 3 månader men efter att hon blev sjuk känns det som att jag “glöms” bort. Detta är en av nackdelarna med att ha en sällsynt sjukdom (de flesta vet inte hur viktigt vissa saker är) för att sjukdomen inte skall förvärras. Det var likadant förra gången jag skulle kallas och vid senaste behandlingen frågade jag fotvårdsterapeuten om jag skulle ringa för att få en ny tid eller om dom skulle kalla mig. Då sa hon att jag inte behövde ringa utan dom skulle kalla mig, men nu har det dröjt mer än 3 månader så jag får nog ringa och försöka påskynda det hela. Jag har ju haft så mycket infektioner i den här foten och benet samt fått den allvarliga och dödliga tarmbakterien Clostridium difficile av all antibiotikabehandling så jag tycker att min fotvårdsbehandling borde tas på större allvar.

Jag hoppas i alla fall att jag är piggare på torsdag eftersom det då är tänkt att jag ska ha Alva här å troligtvis så skal hon sova över här tills på fredag.¨

Denna veckan startar den årliga Stadsfestivalen Killebom här i Sölvesborg. Jag struntar nog i att ta mig in till stan. Det hade annars varit några saker som jag skulle tittat efter på marknaden, men jag stannar nog hemma i alla fall. Jag orkar verkligen inte med att träffa folk när jag inte mår så bra, då vill jag bara vara hemma själv eller med familjen. När jag inte mår bra blir jag ganska osocial och orkar inte med frågor om hur jag mår o.s.v. Jag blir inte ledsen eller deppig men vill bara inte träffa folk. Vet inte hur det är för andra med smärtor men jag får också väldigt svårt att koncentrera mig och blir ännu mer rastlös än vanligt.

f5968_232493      blomst-s11004[4]

Dagens citat!  652806e7h3p63er7[2][6][4]
Den friske har många önskningar,
den sjuke har bara EN…

untitled-1_5378de1e2a6b2201bc50f0cc[19]untitled-1_5378de1e2a6b2201bc50f0cc[19]

Önskar alla läsare en fin kväll 727057f5owblcuts[2][5]1178320r4pisom7a4_30160027[2]
och en fortsatt fin vecka. Red heart 

Ta väl hand om Er och varandra.


glitterfy9150856T342D36_thumb[2][8]  100510_545300819.jpg_max[1]

1 kommentar:

  1. Grattis till 30-årig bröllopsdag. Hoppas buffén var god.Vad skönt att PK provet låg så bra. Min man tar ju sånt också efter sin stroke och det har legat bra nästan hela tiden. Vad skönt att det är okay! med bilarna igen för det är jättejobbigt att vara utan bil när man vant sig

    Ja du att ha smärtor är ingen höjdare och det tar på krafterna. Jag skall inte klaga för jag har ju bra perioder också men har fått känna på riktigt smärta så jag vet hur det känns.

    Tråkigt att det glöms bort detta med att bli kallad till behandlig. Då är det ju lika bra att man får ringa själv.

    Jag blir också ososial när jag inte mår bra och då tror jag man skall avstå och bara vila. Det går fler tåg förhoppningsvis

    Det var ett sant och bra citat

    Sköt om dig och ha det så bra du kan

    kramar från
    Malin

    SvaraRadera