torsdag 6 juli 2017

Första inlägget från nya datorn!

10734311_610917549033999_1018759180_nHejsan vänner! 1f3381f338
Jippie!! Nu kan jag blogga från min nya dator så här kommer första inlägget!

Skrev ju i måndags att jag hade en jäkla värk och det har fortsatt likadant i flera dagar. Jag har tagit en del smärtstillande men det har inte hjälpt så mycket och nattsömnen har blivit väldigt dålig. Igår låg jag till sängs tills långt ut på eftermiddagen för att få ner svullnaden. Jag gick bara upp när jag var tvungen att gå ut på toaletten. Jag tar ju mina vätskedrivande mediciner så det blir ju mycket "spring" till och från toaletten. Inte förrän på eftermiddagen kände jag mig redo för att gå upp och fixa mig lite "frukost". Alla som känner mig väl vet att jag har "hög smärtgräns" å att jag tål ganska mycket innan jag "kastar in handduken", men de senaste
dagarna har värken varit rent jävlig, rent ut sagt .
Tony ringde i tisdags till Medicinkliniken på Blekingesjukhuset för att kolla varför jag inte fått någon tid till medicinsk fotvård. Jag skulle ju egentligen haft min fotvård i slutet av juni om det hade fungerat som tidigare, men när han ringde så sa dom att jag var uppsatt på en tid i september. Herregud, säger jag bara; hur skulle jag kunnat vänta så länge? Tånaglarna var ju skitlånga nu och som jag skrev tidigare så har jag ju inte vågat klippa dom själv pga risken för infektioner. Jag har ju också haft jätteont i tårna och antagligen är det därför jag också upplever att smärtorna i foten varit hemska. Tony påpekade i alla fall till dom på tidsbokningen att jag brukar få fotvård var 3:e månad så det verkade som att jag skulle bli kallad tidigare, men igår ringde dom och sa att det inte finns någon möjlighet för mig att få nån behandling förrän i september. Dom har problem med att hinna med alla patienter och de prioriterar patienterna med amputationer och allvarliga bensår. Dom har inte heller någon vikarie för "min ordinarie fotvårdsterapeut". Hon som ringde upp mig sa att en hel del får gå till privat fotvård emellan behandlingarna på Landstinget, hon sa också att jag kunde kanske ge mig på att klippa naglarna själv så igår kväll tog jag ett fotbad och sen fick Tony klippa mina tånaglar samt smörja in mina fötter. Nu hoppas jag att detta hjälper lite på smärtorna, jag tror i alla fall smärtorna i tårna skall bli mindre nu.
Ja, sen till nåt helt annat. Jag skrev ju tidigare att vår bil fungerade igen, men i måndags morse så startade den inte när Tony skulle köra till jobbet. Det var ju tur att Anettes bil stod kvar här så han har kunnat använda den i stället. Tony har fortsatt med felsökning på vår bil men han har inte fått helt klart för sig vad det är för fel så det blir till att fortsätta att felsöka.
Nu ikväll har Anette och Christer lämnat Alva här eftersom dom skulle in på “Killebom”. Alva ska sova över här tills i morgon.
Önskar alla läsare en jättefin kväll! 1f33a1f33b
glitterfy9150856T342D36_thumb[2][8]     indexblom[4]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar