onsdag 12 juli 2017

Skelettdelar hittade på Ivö! Är det Lelle Hildebrand?

ad19a0e4-8034-487b-af77-01b9f05d6b0b
Bild
lånad från Aftonbladet! ht
Ja, det var i alla fall första tanken som dök upp i mitt huvud redan i måndags när jag hörde om likfyndet på Ivö. Dom berättade då på radion att några svampplockare funnit likdelar på Ivö som inte ligger så långt härifrån där vi bor. När dom nämnde att Polisen spärrat av området och att dom skulle kolla vilka personer som var anmälda försvunna i området så tänkte jag direkt på Hammerfalls försvunne turnéledare Lelle Hildebrand. Han försvann den 25:e januari 1999 i samband med Hammerfalls spelning på rockklubben Kartago i Sölvesborgs hamnområde. Jag blev ändå lite “paff” igår när jag sen hörde att Polisen också hade denna tanke.

I direkt anslutning till upphittandet av skelettdelarna har också hittats ett par jeans och en livrem. Detta gör att Polisen har kommit fram till att den måste handla om ett fynd från modern tid. Utifrån detta har polisen tittat närmare på 100-tal personer som anmälts försvunna från 1990-talet och fram till idag och däribland finns alltså den försvunne turnéledaren Lelle Hildebrand. Dessa 100 personer har gallrats ut och nu återstår ca 20 personer som är särskilt intressanta. Eftersom de flesta på listan är män så är sannolikheten stor för att skelettdelarna tillhör en man.
Nu skall skelettdelar m.m utredas rättsmedicinskt.
Utredningen förväntas ta ca 1 månad.

5c9b9e21-484a-4907-b0a1-a7b9cae8bcc6

Nilla female-police-officer_1f46e-200d-2640-fe0f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar