måndag 24 juli 2017

Det blev inte som jag tänkt mig…

Jäkla “skitvärk”. Nu är det rent ut sagt för “jävligt” (ursäkta språket) men jag väldigt trött på detta just nu. Även om jag har ständig värk så brukar jag ju orka fixa en del i alla fall men nu har det varit rent jävligt några dagar. Denna värk jag har just nu gör att jag knappt kan stödja på foten så det blir extra jobbigt. Jag måste ju medicinera med mina vätskedrivande mediciner på grund av min “kroniska lungemboli” och hjärtsvikten som jag fått av detta. Dessa mediciner gör ju att det blir en hel del
“springande” till och från toaletten å det är ett problem nu när jag knappt kan gå.
Ja, som sagt så har jag ju värk alltid men jag känner inte igen just de smärtorna som jag har nu. Det är framför allt i foten som jag har så jäkla ont men det känns som att smärtorna “flyttar på sig”. Ibland gör det ont i hälen och i bland på andra ställen i foten å i underbenet. Jag får väl ta upp detta med läkarna på Akademiska sjukhuset i Uppsala när jag skall dit igen, skall fråga dom om det har nåt med senaste ingreppet att göra eller om det har med “stoppet” i den stora venen från benet att göra
(May-Thurner syndrome).
Klicka här för att läsa om May-Thurner syndrome.

Iliac_veins_thumb3
De nuvarande smärtorna i foten kände jag av först i fredags. I lördags när jag skulle duscha så fick jag sitta ner å det var längesen jag hade behövt sitta å duscha. I lördags eftermiddag så kom Anette, Christer och Alva på besök och vi bestämde då att vi skulle hämta “färdigmat” och spela nåt sällskapsspel. Tony och Anette körde upp till Maxi i Olofström där dom köpte ett spel som heter “Speak Out” å sen var dom på Katrins restaurang och pizzeria och köpte mat. Christer, Tony och jag åt varsin gyrostallrik å Anette och Alva delade på en pizza. Vi hade en jätterolig kväll tillsammans här.
shopping_thumb6
Igår hade jag ännu värre smärtor än de tidigare dagarna så det var sängläge för mig det mesta av dagen. Tony och jag hade annars pratat om att besöka Ljungbackastämman. Ljungbackastämman är en “Folk- och visfestival” som anordnas av en granne här i Ebbalycke. Det var 5:e året i rad som denna “stämma” anordnades och vi har i alla dessa år tänkt besöka “stämman” men det har alltid varit nåt annat som kommit i vägen och så blev det tyvärr även i år.
Länk till: Ljungbackastämman

flyerfront17low
Idag var det tänkt att jag och Tony skulle hämtat Alva på dagis, men Tony fick köra själv. Tony jobbade ju sin sista dag på sommarjobbet i fredags så idag måste han också anmäla sig på Arbetsförmedlingen igen å det passar han på att göra uppe i Olofström också innan han hämtar Alva. Vi bestämde redan i helgen att vi skulle hämta henne idag och att hon sen skulle få sova över här. Det är så roligt att hon tycker om att vara här och sova över här även om jag inte orkar göra så mycket.
Önskar alla läsare en fortsatt fin måndag!
20232637_1396912647091152_3359112202[2]
Kram 1th_27803_thumb ursinho-flor3_thumb8 Nilla00020542

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar