lördag 8 juli 2017

Regnig lördag, motorbyte och en Sölvesborgare på Melodikrysset!

2016-gp-week30Tidigt i morse regnade det rejält här å det har kommit några rejäla skurar idag Storm cloudmen därimellan har solen tittat fram. SunFår väl se om det blir nån åska, tyckte dom sa det på radion att det kunde bli åska också. LightningTony och jag åt frukost och löste Melodikrysset som idag sände direkt från Almedalen i Visby på Gotland. Idag var det politisk prägel på frågorna i krysset, det gick bra att lösa det, tyckte faktiskt det var ganska lätt idag.
Ja och det var faktiskt en Sölvesborgare med också i krysset Surprised smile

version-285f5846aea765b3dc636505ffd68d77
Idag har jag fixat lite här inomhus medan Tony och Christian hållt på med bilarna. Nu verkar i alla fall vår bil starta som den ska å idag har Tony bytt “fjäderben” på den. Nu är det bara några “småfel” som skall fixas sen är den klar inför ombesiktningen. AutoTony och Christian har också varit uppe hos Peter i Gränum å lånat en motorlyft eftersom Christian skall byta motor på en bil han har haft stående här. Christer kom också hit för att hjälpa dom med motorbytet.

version-285f5846aea765b3dc636505ffd68d77

Jag har fixat lite här inne och kört några maskiner tvätt idag medan jag lyssnat på radion. Det har varit jättebra program på Danmarks radio, bl.a. har jag lyssnat på Ærligt talt - Shu-Bi-Duas historie fortalt af Michael Bundesen (på P5), tyvärr verkar det som att det var sista delen, så jag skall leta upp programmet på nätet och lyssna på de andra delarna också. Shu-Bi-Dua har verkligen varit en av mina favoritband genom många år. Jag började lyssna till dom 1977 när jag var med hemma hos Tony i Danmark för första gången. Kommer ihåg att jag spelade in många av deras låtar på kasettband, men på senare år köpte jag en CD-box med massor av deras låtar. Det finns mycket bra musik och musiker i Danmark men tyvärr så spelas det knappt aldrig något danskt på Sveriges Radio. Däremot så spelar Danmarks radio mycket svensk musik. Danskarna verkar vara glada för vår musik men när man nämner någon dansk musiker/sångare här i Sverige så har svenskarna oftast ingen aning om vilken det är.
version-285f5846aea765b3dc636505ffd68d77
Igår lagade vi inte till nån middag utan Tony körde in till stan å hämtade pizza Pizzaeftersom det blev ganska sent innan Tony var klar med bilreparationerna. Ikväll tror jag att det blir lax, potatis och sås till middag med lite vin till det.PlateMartini glass
 fa2972239c70e038f86fe0389846277c                    13718508_10153719970991129_516905524565661461_n

Kram  heart_06_N[5] 
Nilla  e6628034be4686d4d411480431ca1ade

1 kommentar:

  1. Vi hade regn för några dagar sen men nu skiner solen och det är 20 grader. Jag har haft svårt för att se spektaklet från Almedalen för jag blir både ledsen och uppretad. Det känns som vi inte har nån riktig politisk styrning längre och då letar sig extremister in i leden och det skrämmer

    Vad härligt att ni kan fixa bilarna själva. Min man är inte bra på sånt och det blir dyrt att lämna in. Han är bättre på att fixa datorer

    Jag borde lyssna mer på radio men det blir mest nätet och tv.

    Jag älskar lax så det ni åt tilltalade mig ;)

    Ha nu en skön dag
    kram från
    Malin

    SvaraRadera