fredag 22 maj 2015

B12 injektion, bilärenden och mediciner!

201311281813532870759987_sbig

Skönt att vara hemma nu å bara ta det lugnt Rött hjärta

Jag ringde igår till Vårdcentralen för att få en tid till en B12-injektion och fick en tid redan i dag. Jag var där på eftermiddagen och fick sprutan, efter det blev det en tur till Kristianstad för att byta
grejerna som vi hade fått fel på Biltema, naturligtvis hade dom inte de rätta grejerna, men det fick bli en tur till Mekonomen, dom hade inte heller grejerna hemma, men dom beställdes i alla fall och skall levereras till Mekonomen i
Sölvesborg så att vi kan hämta dom i morgon. 
Det blev lite fler ärenden uträttade i Kristianstad  innan vi begav oss hemåt. På hemvägen stannade vi i Bromölla och handlade lite matvaror på Maxi. Jag var också inne på Cura-Apoteket där jag hämtade min medicin. Fick lite konstiga blickar från en del när jag gick ut med min "stora" kasse. Jag fick betala 7 kronor Pengar för en medicin som jag inte ville byta ut. De flesta andra går på högkostnadsskyddet (förutom Sildenafil), vad det gäller den medicinen så står Landstinget för hela kostnaden Ler

20150522_204327

Kram Clipart-cute-lovely-girl-smiley-emoticon-512x512-52f3

yikAEgb4T  Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar