onsdag 27 maj 2015

70-tals fynd, paket och hästar!























När Tony kom hem igår, så åkte vi nästan direkt ner till stan (Sölvesborg). Vi började med att besöka Norrebodens Second Hand butik, där hittade jag lite grejer som jag har sökt efter, jag fyndade ett jättefint påslakan som jag tror är från 70-talet, förutom detta så hittade jag några av de bestick som jag visste att min dotter var intresserad av (dessa också 70-tal). Idag har jag lagt ut bild på påslakanet i en del Facebook-grupper. Jag har fått reda på att det troligtvis är Emdéns design och tydligen är det väldigt eftertraktat! Det blir till att auktionera ut det på Tradera.
Sen handlade vi lite och hämtade ut mitt paket med min hårspray. Nu väntar jag bara på ett paket till med kamomillschampo och balsam, men detta får jag hämta i Ysane när det kommer, skulle tro att det dröjer nån dag till innan jag kan hämta ut det.
 
Ikväll skall Tony plantera om ett äppelträd.
Vi fick ju en ny granne här i våras och hon har ett par hästar som går på en åker intill vårt, men nu håller hon på att stängsla av på en annan del av hennes mark och där står ett litet äppelträd. Detta äppelträd har nog grott av att vi slängt in nån äppelskrutt där. Nu har jag fått lov att ta hand om det här trädet även om det står på hennes mark och snart släpper hon nog sina hästar där också, så det gäller att flytta det innan hon flyttar hästarna dit.



Vi behöver också plantera lite blommor ikväll.



Igår försvann den "sista" skrotbilen som stod här. Mixi bilskrot var och hämtade den på eftermiddagen.  Nu är det bara vår blåa Volvo 740 som skall besiktigas och säljas också, sen är det bara 2 bilar kvar här, det är ju vår bruksbil och sedan har Christian sin Volvo stående här också nu när han kör med sin Honda.
Kram










Nilla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar