lördag 19 december 2009

The Playtones vinnare av Dansbandskampen!

merry-snowman Godkväll kära vänner!

Nu är gubben hemma igen, bilen funkar igen, reparationen kostade inte så mycket eftersom gubben fixade det själv, kostnaden blir 200 kronor för bensinpumpen, det är allt! Det är tur att man har en gubbe som kan reparera själv. Han brukar även fixa reparationerna på sonens, dotterns och svärsonens bil, det hade blivit dyrt om man skulle lämna in bilen på verkstad.

version-323f049f8e41b86981ed507e5b4cb2b8 xmas__20-1208__23-1 version-50d8ba35370248df191e5a5eb3d352b9

Ikväll är jag och gubben glada, vi har tittat på Dansbandskampen på SVT och jag har röstat som en galning på The Playtones. Både gubben och jag skrek rakt ut när vi fick höra Peter Settman presentera vinnarna av Dansbandskampen 2009 som blev The Playtones från lilla Kallinge här i Blekinge, har hela tiden hoppats på att dom skulle vinna och jag har tyckt att dom varit bäst, men vågade nästan inte tro på att dom skulle vinna hela skiten! Men det gjorde dom, och jag kan inte vara annat än glad. Helt fantastiska musiker, med sådan spelglädje, och sist men inte minst en underbar sångare i Stefan Jonasson, samtidigt verkar dom vara så jordnära och trevliga killar, inget tillgjort här inte, sånt gillar jag.

  fetes401  fetes773

Vilket år 2009 har varit för Blekinges del egentligen, Mjällby AIF tog klivet tillbaka upp i Allsvenskan och nu The Playtones som vinnare av Dansbandskampen, tillika två av mina stora passioner i livet, fotboll och musik, visst är livet härligt ibland!

version-9871a5e38ff49d76f5411ecbc68d64de free-animated-flash-christmas-wallpaper_65025289

Nu skall jag försöka landa lite efter allt det här som hänt ikväll, skall nog kolla på lite TV program på datorn, sen blir det till att “nana” kudden, så får jag höra av mig här i morgon igen!

KittenLampBlinkieGN  tkcprmf dsinlohNacht-006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar