söndag 13 december 2009

The Playtones var helt klart bäst!

 untitledfdfdf
Ja, så var det 3:e advent, otroligt vad tiden går fort, alldeles för fort, man hinner ju inte riktigt med i svängarna. Jag märkte ju nu att det också var länge sedan jag bloggade, sist var i tisdags, så här kommer en liten uppdatering från mig och mina dagar här i Ebbalycke.

fetes773 1301

I onsdags kväll eller rättare sagt på natten så körde dottern och svärsonen iväg till Bergslagen för sitt julfirande. De var här precis innan dom körde och lämnade deras hund “Skorpan”, hon kommer att  vara här hos oss under tiden dom är iväg.  

ch2804 672912laq83er93k

I torsdags var gubben och jag bjudna på middag hos Ulf  i Olofström, han hade lagat till en gryta som kallas “Cowboygryta”, en jättegod 19 gryta med mycket godsaker i. Efter att vi ätit middag så planerade vi en del inför vårt SM i Boccia som Olofströms HIF och Sölvesborgs HIF kommer att anordna gemensamt i maj 2010. Efter jul och nyår har vi en massa saker som måste fixas inför den här tävlingen, det kommer att bli mycket jobb, men det brukar vara jättekul när tävlingen kör igång och man får träffa en massa trevligt folk från hela Sverige. Efter middagen och vår tävlingsplanering så begav vi oss iväg till simhallen i Olofström där det var handikappsimning. Gubben skulle fotografera alla deltagare och ledare. Min son Christian brukar vara ledare på de här simningarna men just nu är han hos sin Marlene i Umeå. 644
På fredagen började gubben och jag med vår julstädning, gubben har torkat hela köket, jag har tvättat och strukit julgardinerna som sedan gubben hängde upp i går. Det blev jättefint! Jag hade ju tänkt hänga upp de här gardinerna redan vid 1:a advent,  men den riktiga känslan inför julen har inte infunnit sig tidigare, men nu börjar det kännas som det skall bli kul att pynta lite till.

ee5a2ce22d01fdd7b6843564  1218805e0

Igår blev det en del städat och igår kväll blev det naturligtvis “Dansbandskampen” och det gick ju så bra som jag ville att det skulle gå. The Playtones från Blekinge gick ju vidare till finalen som är nästa vecka, helt underbara var dom, helt klart  bäst av alla deltagande i går kväll. Detta är verkligen något för mig som gillar gammal rockrock on! och Rockabilly, sen är det ju inte helt fel att dom representerar Blekinge i den här tävlingen, lokalpatriot som man är. Nu hoppas jag att Dom tar hem hela tävlingen nästa vecka, det hade varit “skitkul”.

blogg_92550 blogg_95625

Nu vill jag önska Er alla en fortsatt trevlig  luciadag och ett fint adventsfirande med Er nära och kära.

375612e86d9fd50a467e42e9 blogg_91940 luciajk3

version-acc6835f7ca8a3562825960da628bcf3 222057

aaaa(138)cc5d4b4a79a07c80ac178211d

Ha det bäst! aj

version-ae6af2bb14bcb404027e83f445547dd0c4b60af79e82c1915f7  
Kram och nospussarae

från Nilla och Skorpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar