tisdag 8 december 2009

Bloggar igen!

17__128-gx37   julepic-012

Nu var det ett tag sedan jag bloggade så här kommer lite om mina dagar sedan sist.

1859120wzgk3m4ja3filnamnbedacdcdebcdfc

Fredagen blev ganska lugn med diverse hushållsgöromål här hemma.

1b81031fd57071a3julljus3-ew

I lördags var gubben, jag, dottern och svärsonen uppe i Gillesnäs för att hälsa på min syster Britt-Marie och hennes man Sven, där blev vi som vanligt bjudna på jättegod mat som min syster lagat till. Det blev kyckling med potatis och sås, och senare på kvällen fick vi nystekt aborre, jättegott var naturligtvis allting som vanligt. Ett lass ved hade vi också med oss hem därifrån. På hemvägen hade vi lite otur, när vi kom till Olofström för att handla lite så märkte vi att däcket på släpet tappade luft, olyckligtvis så fanns inte reservhjulet med, det blev så att vi fick ställa släpet i Olofström, vi körde vidare hem. När vi kom hem så fick gubben och svärsonen ordna reservdäck och återvända till Olofström för att fixa däcket på släpet. Man vill ju inte ha släpet stående någon längre tid där, nu när det är så mycket skadegörelse i Olofström. Dottern och jag stannade hemma och tittade på 2rc4tnc 14-07  dansbandskampen, gubben och svärsonen hann också tillbaka för att se en del av programmet. Det var jättekul att The Playtones gick vidare till nästa veckas program, jag tyckte att dom var bäst, dom borde enligt min mening ha fått guldstjärnan.

  fetes591 varmcocoa

I söndags var dottern, svärsonen och jag en runda ner till Sweden Rock Shop för att hämta lite förpackningsmaterial som jag skall använda till Tradera-vinsterna, dom får nämligen en del
returer i Postens gröna påsar, dessa påsar skall ändå slängas, så då brukar jag få dessa att packa i. Efter det åkte dottern, svärsonen och jag till Sölvesborg för att handla lite mat, vi hyrde också
2 st Wallander-filmer och en del gott att äta vid TV:n. Jag gillar verkligen de här filmerna, dom vi såg den här kvällen, var “Kuriren” och “Tjuven”. En jättetrevlig filmkväll blev det!

Julpyssel  

Igår var jag, dottern och svärsonen i Kristianstad och shoppade lite. Idag har gubben burit in en massa ved och jag har tvättat en del, och nu sitter gubben och jag här vid våra datorer.

1848293tey7cog05b

 

glitterfy9052225T413D34 Julelys%20(4)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar