lördag 26 december 2009

Ny kamrem till Volvo 740!

00318 
Det blev så att jag följde med till Kristianstad i alla fall, “Skorpan” lämnade vi hos Inga-Lill i Gammalstorp, min syster, hennes man, gubben och jag körde till Kristianstad för att köpa bildelar m.m. Lite missnöjd blev gubben på Biltema. Gubben skulle köpa en kamrem till sin Volvo 740 och när vi skulle betala så säger expediten att vi skulle betala nästan 500 kronor, nähä Du, det var bara en kamrem inte en hel kamremssats som vi skulle ha, då har dom tydligen på Biltema slutat att sälja den här kamremmen, dom säljer bara hela satsen, men så kul skulle vi inte ha, inte med tanke på prisskillnaden, det var bara själva remmen som
gubben behövde köpa, den skulle kostat 69 kronor, så nu fick det bli en runda till Mekonomen i stället för att köpa den här remmen. Lite dyrare än beräknat blev det, men man kan inte kalla detta dyrt heller, här kostade kamremmen 154 kronor. Det blev också en runda till Rusta, där vi inhandlade lite varor och efter det begav vi oss hemåt, min syster och hennes man stannade och åt middag här hos oss. Ikväll blir det inte mycket gjort för vår del, vi skall bara ta det lugnt och softa. I morgon skall gubben reparera bilen och jag måste tvätta en del samt städa undan lite här.

2546368z6h9l3ix03     
 2615070h5ek9ij0pu 
glitterfy9151249T962D33 2512090o6mrdzqtzx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar