fredag 9 februari 2018

Trasig säng…

175d2b3a

I natt har jag sovit lite bättre än natten innan och det känns härligt. Det hände ju ett missöde med min säng natten till igår. Jag har en höj- och sänkbar säng där man kan höja och sänka själva sängen, man kan också höja och sänka bendelen samt ryggdelen på denna säng. Jag brukar alltid ha ryggdelen lite upphöjd på natten eftersom det är bäst för min andning men igår natt small det till och ryggdelen slog i botten. Efter detta fungerade det inte att höja eller sänka ryggdelen. Tony kollade vad det var för fel och det var tydligen en svets som hade lossat på metalldelen till ryggstödet. Vi har en god vän som är duktig på att svetsa så Tony ringde honom och igår kväll körde Tony upp med den här sängdelen till honom så han kunde svetsa  ihop detta. När Tony kom hem var det bara till att montera ihop sängen och nu funkar den helt okej igen.

e4e863b5319687701746e0e4f8daeb475f0da95d_558afce39301cc19588b5b35

Jag har alltså sovit ganska bra inatt och kände mig rätt pigg på morgonen även om jag hade smärtor i benet när jag vaknade, men efter att ha tagit lite morfin så blev det i alla fall lite bättre.

9cpon8zzi        9cyPFQbgCk3awrp5ZHUMdqNRo1_250


Idag hade jag tänkt att jag skulle städa lite här, men jag får se hur det blir med det. Jag skall i alla fall dricka lite kaffe nu coffeeplzoch sen får jag hoppas att det finns lite ork till att städa undan lite i alla fall.

0470be47

Önskar alla läsare en fin fredag! 600463d6w19uquwm

glitterfy7082803T627B81Glass_with_Hearts_PNG_Picture_Clipat

glitterfy7082852T675B81e9223ce5

1 kommentar:

  1. Vilken tur, att ni hade (har) en vän som kunde fixa din säng.
    Vi har också sådana sängar, jag brukar tänka på det när jag höjer och sänker, "undras vad länge detta håller".
    Jag har också ryggdelen lite förhöjt, har benen mer höjda.

    Ha en jättefin eftermiddag / kväll, Kramar Annelie

    SvaraRadera