torsdag 12 maj 2016

Väntar på svar!

0_10e677_21005fbf_XXL_thumb3

Ja, nu väntar jag på svar från läkaren i Karlshamn.

Igår ringde Tony till Blekingesjukhuset angående remissen som tidigare var skickad till Uppsala. Den tidigare remissen var ju skriven med en förfrågan om läkarna i Uppsala kunde göra något åt mina kärlmissbildningar. Nu måste alltså läkarna ha en remiss där det står klart och tydligt att jag skall ha min vård i Uppsala. Idag har vi ringt till Karlshamn igen och begärt att vi skall få nåt svar och att "rätt" remiss kommer att gå iväg snarast till Uppsala. Det är ju otroligt att det skall ta sån tid. Steaming mad Jag sökte för besvären med mina kärl för över 2 år sedan och jag har fått nej från läkarna i Malmö som sagt att det inte fanns något mer att göra och att dom inte skulle kalla mig mer. Det lät lite konstigt tyckte vi eftersom jag är född med denna kroniska sjukdom och att jag varit patient i Malmö sedan jag var spädbarn. Det är tur att man inte ger sig och att det fanns en vän på Facebook som råkat ut för samma på ett annat sjukhus och fått hjälp i Uppsala. Det var då vi tog kontakt med Uppsala och där har läkarna på Plastikkirurgen och Kärlkirurgiska kliniken genomgått mina röntgenbilder m.m och sagt att dom tror att det går att göra något åt detta. Jag undrar fortfarande hur läkaren i Malmö kunde säga till mig att det inte fanns något mer att göra någonstans, varken i Malmö, nån annanstans i Sverige eller utomlands. Sista ordet från min sida är inte sagt i detta ännu, jag tycker verkligen inte att man som patient skall få såna besked när det nu finns läkare som vill hjälpa mig.

Hoppas verkligen inte att det "strular" mer nu och att den "rätta" remissen går iväg omgående så att jag kan börja med behandlingarna i Uppsala inom en snar framtid.

44f3a9b7be222141f8452776b92cb5f8

Idag får Tony och jag besök av min syster
Britt-Marie och hennes man Sven.Red heart
Tony skall  försöka sig på att fixa lite på Britt-Marie´s bil Auto och middag blir vi bjudna på Plate

314cj6q

Nu skall jag fixa till mig lite och sen ta hand om disken från igår kväll.

col32

_64905173_72741502sweet-16-clip-art2

4ba63abca8de59290e30ffb5ab44ccbfNillaLOVE-SMILEY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar