fredag 27 maj 2016

Uteblivet telefonsamtal och besviken igen!

4f74ad082bce5e05d8df56e28470342ffrowny0001

Idag vaknade jag med smärtor. Tony och jag åt vår sena frukost vid TV:n innan det var dags för Prins Oscars dop på SVT. Jag kollade dopet och efter det så har jag bara tagit det lugnt och på  eftermiddagen hade smärtorna lättat. Min tanke var att jag skulle gått ut idag, men det får bli en annan dag. Jag har också väntat på telefonsamtal från min läkare på Kärlcentrum i Malmö, men hon har fortfarande inte ringt. Det är ett par veckor sedan jag fick ett brev att hon skulle kontakta mig idag per telefon. Brevet var konstigt formulerat tyckte jag. Det stod nämligen i brevet att hon skulle ringa mig idag efter kl. 11:00 på förmiddagen och mig veterligen så är det inte förmiddag längre, men det står också att om jag inte skulle vara anträffbar på telefon hela dagen, så skulle jag kontakta kliniken under deras telefontider. Nu undrar jag naturligtvis vad dom menar med anträffbar under hela dagen. Jag tycker ju det verkar konstigt om jag skall sitta en hel fredag och vänta på ett telefonsamtal. Men det är ju inte första gången jag blivit besviken när det gäller den här läkaren.

För några dagar sedan läste jag mina journalanteckningar som finns på "nätet" och där har hon skrivit att mina kärlmissbildningar
sitter i höger sida, men jag är född med dessa missbildningar som sitter i vänster sida!!! Det var också denna läkare som sa till mig att det inte fanns några behandlingar eller ingrepp som kunde göras för min del, varken i Malmö, nån annanstans i Sverige eller utomlands. Av en tillfällighet fick jag kontakt med en vän på Facebook som har en dotter med samma sjukdom. Hans dotter hade också fått ett sådant besked av en annan läkare på ett annat sjukhus men sedan fått kontakt med en läkare på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Där har dom kunnat
behandla henne och nu har jag också fått kontakt med läkarna där uppe som tror att dom också skall kunna behandla mig. 

NillaFlip Flops

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar