tisdag 18 mars 2014

Uppdatering!

1376382_10202990238224581_757024135_n65665224_cveta786
Hejsan vänner Ler

vampires_suck_poster1_110685551

Nu var det några dagar sedan jag bloggade här, så jag tänkte skriva lite om vad jag har gjort sedan sist.

I onsdags eftermiddag var Christian här och hjälpte Tony att sätta i ordning bilarna här ute på gården och senare på eftermiddagen så fick vi besök av Bengan så då blev det lite fika här tillsammans.

hejsnan_146504039

I torsdags var det så dags för min blodprovstagning på Vårdcentralen här i Sölvesborg. Tog mitt PK-prov som låg lite för högt igen så min dos med blodförtunnande medicin sänktes med ytterligare en tablett, och så får jag ta nytt prov nu på torsdag, får då hoppas att det ligger bra. Det har varit "struligt" ganska länge med detta PK-värde, som inte vill ligga stabilt. Jag har inte mått så bra under en tid, har ständiga diarréer, känner mig jättetrött, yr och konstig. I torsdags när jag var på Vårdcentralen så tyckte personalen på Laboratoriet att jag skulle prata med en sköterska om hur jag kände mig, visst jag fick träffa en sköterska men då ville hon att jag skulle beställa en tid för en allmän hälsoundersökning. Brydde mig inte om det, det är ju inte någon sån undersökning som jag behöver, jag har ju min läkare i Karlshamn och min läkare i Lund som jag kan ringa om det är några problem, eller åka akut in om det blir värre.

hejsnan_146504039 

I fredags fick Tony och jag besök av en trevlig tjej som vi inte träffat på många år. Det var så kul att träffa henne igen och ta en fika tillsammans. Vi körde sedan henne till tåget i Kristianstad, vi hade tänkt handla lite i Kristianstad, men ändrade oss och körde tillbaka till Sölvesborg där vi handlade lite godsaker inför helgen. Vi hämtade också ett paket på Konsum, jag hade nämligen beställt en tunika från Ellos. Efter det så blev det lite "fredagsmys" för mig och "gubben" här hemma.

hejsnan_146504039 

I lördags så fick vi besök av Anette, Christer, Alva, Skorpan, Christian och Voli. Dom hade varit på "Barnloppis" i Olofström innan dom kom hit. Alva hade handlat lite leksaker där. Christian höll hela dagen på med sin ena bil som han har tänkt köra med i sommar. Han blev inte riktigt klar med den, så han får fortsätta med mekandet ytterligare någon dag. Christer hade köpt kött som han grillade så vi åt allihop här på kvällen innan dom begav sig hemåt.

hejsnan_146504039 

I söndags körde Tony upp till Jämshög, där han plockade upp Christian och Emmy eftersom Christian skulle ha skjuts till Kyrkhult för att träffa en eventuell arbetsgivare. Nu får vi se om han får jobb hos den här killen. Efter det fixade Tony och Christian min systers bil, så att hon kan besiktiga den. När Tony kom hem så åt vi middag medans vi tittade på "Farmen", vi hade ju missat en del avsnitt under veckan så vi tittade på dom avsnitten och sedan såg vi på "Tvekampen" mellan Maria och André, där André förlorade och sedan blev vi helt förvånade när det blev en "Tvekamp" till mellan Maria och Mats, där Maria också vann. Nu blir det inte lika kul att titta på "Farmen" eftersom båda mina favoriter förlorade.

tyuij_132964887                   emils-avslutning_206510978

I söndags märkte jag att vår tvättmaskin inte fungerade helt som den skulle. När maskinen tog in vatten till tvättningen så tog den också in vatten i sköljmedelsfacket så att sköljmedlet försvann. Usch tänkte jag, skall vi nu behöva köpa ny tvättmaskin. Kollade lite på "Blocket" efter begagnade, men efter att Tony och jag kollat och diskuterat lite om ett eventuellt köp, så kom vi fram till att om det inte gick att laga vår tvättmaskin, så skulle vi köpa en ny i stället för en begagnad. Visst dom begagnade är "lite" billigare, men sedan vet man ju inte hur dom fungerar heller, och en ny maskin är faktiskt inte "jättedyr" heller. Det finns ju maskiner i många olika
"prisklasser", men av egen erfarenhet så vet jag att en dyr maskin inte behöver vara så mycket bättre än en billigare. Köpte en dyr maskin med en massa "finesser" en gång i tiden och det var enbart problem med den maskinen, den vi har nu kostade inte så mycket, den har hängt med länge och det har faktiskt inte varit några större problem med den. I går kväll så plockade Tony isär vår maskin och hittade felet så nu har vi en fungerande tvättmaskin igen, känns skönt att vi inte behövde lägga ut pengar på en ny just nu.

Just nu har jag en tvätt igång och jag har tänkt köra några maskiner till idag.

Tony och jag passade också på att rensa och städa lite i källaren igår kväll. Vi har ju veden i "gamla duschrummet" och det blir ju ganska "skitigt" när man bär veden till pannrummet, så vi sopade i alla fall av golven i båda rummen där nere, sen idag har jag fortsatt lite grann med att rensa i källaren. Har lagt undan fler grejer som vi skall ha med till nästa månads Loppis.

imagesCAX6XP3C

Nu har jag tagit min eftermiddagsfika och nu skall jag snart gå ner i källaren för att hänga upp tvätten.

imagescaovt0u6_131054279

När Tony kommer hem så blir det nog en runda in till stan för att handla lite.

LostFile_JPG_93689248

Önskar Er alla en fortsatt

fin tisdag.small_heart


Ta väl hand om Er

och varandra.small_heart

55669203_roze00771-300
Kramar
Nilla    
canstock8603213[5]

1 kommentar:

  1. Min man måste också ta såna prover och för det mesta så ligger det bra. Vad tråkigt att du mår så dåligt, hoppas det ordnar sig. Härligt när man kan träffa folk man inte sett på länge. Själv längtar jag till Göteborg där jag bodde några år och har lite vänner från den tiden.

    Jag har inte kollat på Farmen denna omgång och vet inte varför ;) det är en del program att välja mellan

    Tråkigt att tvättmaskinen gått sönder. Bra disskuterat för vi hade en tvättmaskin i vårt hus som min man köpte ny innan vi träffades och det var för 23 år sedan och när vi lämnade kvar den i huset så fungerade den lika bra

    Nu läser jag att maskinen blev fixad ändå bra gjort

    Ha en fin tisdag själv

    Vänlig hälsning
    Malin

    SvaraRadera