onsdag 12 mars 2014

Fick paket idag!

dagar_3_530f72ff2a6b22a3fe40c32e
Idag fick jag mitt paket med den nya laddaren till min dator, är så glad för detta, har varit lite jobbigt ett tag med en trasig laddare. Christian hade sin hund med här för ett tag sedan, och "Voli"  kände sig nog uttråkad när vi satt och åt middag för han hade börjat tugga på min datorladdare Ledsen. Tony kunde visserligen "löda"  ihop sladden men riktigt bra blev det inte eftersom sladden var avbiten nästan ända uppe vid kontakten som man sätter i datorn och det blev lite problem att få kontakten att sitta kvar riktigt i datorn, så ibland försvann all laddning. Jag hade i alla fall sån tur när jag sedan sökte på Tradera att jag hittade en begagnad laddare nästan direkt och kunde köpa den till ett fast pris och dessutom billigt pris. Betalade direkt och paketet skickades med Schenker, så idag kunde jag hämta mitt paket på Nära Dej i Ysane.

version-159b150568234ef24f71251cc239dd03

Jag skrev ju i mitt tidigare inlägg idag att jag skulle få besök av en kille från Sölvesborgs kommun angående mitt handikappanpassade badrum som jag fick 2012. Idag har han varit här och han var trevlig och förstående vad gällde mina problem med badrummet. Han skulle ta kontakt med den byggfirma som kommunen nu har avtal med vad det gäller sådana här ombyggnader (firman som gjorde den tidigare ombyggnaden har ju gått i konkurs). Nu skall jag invänta besök av en kille från Falkviks bygg som skall titta på badrummet och ta ställning till vad som kan göras här. Jag hoppas ju på att det blir bra till slut.
lrg_543_alfonsci_52c18858e087c343d0f1a1ea
Jag hade "lite tur"  när jag låg inlagd i januari på Blekingesjukhuset att jag träffade på en sjuksköterska som kom ihåg mej från tiden när jag var inlagd under en lång period 2012, hon undrade hur jag hade det hemma och om det var något jag behövde när jag kom hem. Hon ringde också  "arbetsterapeuten"  här i kommunen. Nu får jag hoppas på att fortsättningen blir bra, med bra folk på kommunen och ny byggfirma så hoppas jag på allt skall ordna sig till slut.

Kram

nillasstilleben2.c!cid_4FF7C04E-AD2F-45D7-B960-936DF54EB694

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar