lördag 30 maj 2009

Pingstafton!

l_rde_1204965354_222068
Nu sitter jag här vid datorn en liten stund, idag har jag hållit på med tvätt, städning m.m och gubben har börjat städa altanen. Gubben och sonen åkte tidigare idag iväg med släpet till Miljöstationen, släpet skulle tömmas så att vi kunde lasta lite andra grejer på det, men vi hade inte tänkt på att det var Pingstafton idag, då är det ju stängt på Miljöstationen. Nu får vi vänta till måndag med att tömma släpet så att vi kan lasta de andra grejerna.

En skön, solig och varm dag har det i varit här i Blekinge och det är en underbar kväll. 

b25 Pingstafton 1986 döptes vår son 
Christian i Gammalstorps kyrka, den kvällen var också en dag med liknande väder som vi har haft idag. Jag kommer ihåg att prästen inte var så glad för oss, när vi ville ha dopet på Pingstafton, han ville ha dopet i samband med högmässan på söndagar, men nu är det ju så att sonens pappa/min gubbe är dansk så en massa av gästerna skulle ju komma från Danmark och därför ville vi ha lite extra tid med övernattning för våra gäster. Prästen godtog Pingstafton som dopdag efter att han fått vår förklaring till val av dag. Idag har jag också kollat vilket datum Pingstafton 1986 var och det var faktiskt Norges nationaldag den 17 maj! En underbar och trevlig tillställning hade vi, gubbens lillasyster Gitte var gudmor, Gitte bor i Odense i Danmark, faddrar var mina systrars män, det var Sven som är gift med min storasyster Britt-Marie, dom bor på Blankatorpet i Gillesnäs och sedan var det Kjell som är gift med min storasyster Inga-Kristin, dom bor i Kyrkhult.

barnbon_1204727068_8026075

Jag önskar Alla vänner

en fortsatt trevlig

Pingstafton.

valen3 Nilla

1 kommentar:

  1. Hejsan Nilla!
    Nu är det Pingstdagen å Mors dag... Jag å mommen ska köra till Grödby, inte så jättelångt från dig. Ha en skön dag ! Kramar Carinakattatant

    SvaraRadera