fredag 22 maj 2009

Förlust för Mjällby

!cid_019301c760fc$92b578a0$ab00000a@vagthund07a5e8Igår fick jag reda på att Mjällby AIF:s match i Superettan skulle sändas på TV 4 Sport och jag trodde inte att vi hade den kanalen men det hade vi faktiskt och naturligtvis blev jag jätteglad för matchen skulle sändas i sin helhet, tyvärr förlorade Mjällby AIF mot Qviding, ganska typiskt nu när jag skulle 993 titta. Mjällby spelade inte bra igår men Qviding var faktiskt inte heller värda 3 poäng, men sånt är livet. Det här var första 05-03 förlusten för  Mjällby AIF men dom leder
09-03  a013 fortfarande Superettan. Nu gäller det för killarna att glömma det här och fokusera på nästa blogg_134425match. 
505244stfvhhe6qzIgår kväll regnade det rejält och idag har solen gömt sig bakom molnen men nu verkar molntäcket spricka upp lite grann.

824834ttykjfe6uz När jag bloggat färdigt skall jag ta och plocka undan lite här hemma innan gubben kommer hem. Eventuellt blir det en runda till stan lite senare för att handla lite.
 yintsiepj(1)

Ikväll skall gubben och jag göra klart lottningen och en del papper inför en tävling i Boccia på söndag. Det är Karlskrona Handikappidrottsförening som anordnar ett DM i Boccia inomhus för individuella deltagare. Gubben skall sköta sekretariatet, dottern och svärsonen skall döma en del matcher och jag skall troligtvis tävla för Sölvesborgs Handikappidrottsförening.

Dagens dikt!

 humlax2
HUMLANhumla105
 
Humlan kan inte flyga
för vingarna är för små.  
Den struntar i allt vad
man säger och flyger ändå.
Säg mig du lilla humla
hur går den där flykten till?
Men humlan den brumlar och mumlar:
Man kan allt man vill.
- Lennart Hellsing -

unmkeanst 
epqggeqv
Nilla22_20963757AddEmoticons10937

2 kommentarer:

  1. Hejsan Nilla ! Hoppas att ni får en bra helg trots förlusten för Mjällby.... Ha det så gott nu! Kram Carina kattatant

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla!
    Så roligt att du kom in och hälsade på mig! Ja det var ett tag sedan. Verkligen kul att du hittade mig igen. De har ju precis ändrat om här på aftonbladet, så jag känner mig inte hemma än, men det kommer kanske.
    Hoppas att du har det bra. Önskar dig en fin lördagskväll och en underbar söndag!
    Kram från livsnjutare!

    SvaraRadera