måndag 2 mars 2009

Ursäkta mig

hello(4)
Jag ber om ursäkt för att jag varit lite frånvarande här på bloggen, men jag har behövt göra lite annat i stället.

I fredags var min son Christian och besiktigade sin bil, det blir ombesiktning, men han fick bara en tvåa, det är ett bromsrör som behöver bytas, det skall han och gubben fixa så småningom. Lördagen gick med tvätt och hushållssysslor för min del och gubben var i garaget och kollade upp dotterns och svärsonens bil inför deras besiktning i morgon. I lördags kväll åt vi middag tillsammans, jag och gubben, dottern, svärsonen och sonen. Vi tittade på Melodifestivalen lite grann och efter det blev det så att vi tittade vi på film.

Gårdagen blev lugn och idag sov jag på tok för länge. Nu skall jag snart packa lite Tradera-vinster, behöver nog åka iväg och posta en del av dessa idag. Här är vädret grått och trist, men samtidigt är det skönt att den kalla väderleken har börjat ge med sig lite så att man inte behöver elda så mycket längre. Jag längtar ju så himla mycket till att det blir ännu varmare och till att det blir skönt att vara ute lite mer. Skall röja upp i vårt uthus nu i vår och slänga en massa grejer som vi aldrig använder, det är ju hemskt vad mycket “skit” man samlar på sig.

Nu skall jag i alla fall ta en kopp kaffe till innan jag börjar packa vinsterna.

En liten dikt!
idwxejakam Lycka 

Lycka är att lita på sej själv
Och ändå förståmarie
Att andra är lika viktiga

Lycka är att ha någon
som bryr sej om en
då man är lessen och ensam

Lycka är att ha något
Att längta efter

Lycka är inte sommar
Lycka är sol när det regnat länge

Lycka är att finna hopp
och våga lita på
att det finns någon där

kärlek, nalle Hoppas ni alla får en underbar dag.
Ta hand om varandra!
haveniceday(3)
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar