fredag 27 mars 2009

Bilbesiktning

1428927cjk94njfpn Igår var gubben och jag en runda till Olofström. Gubben körde till bilskroten, vi skulle ju ha ett avgassystem till bilen. I bland har man tur i alla fall, gubben hittade ett nästan nytt, eller i alla fall bättre begagnat avgassystem på bildemonteringen i Olofström och det kostade 300,- i stället för att det skulle kostat ca 1200 kronor på billigaste stället som vi kollat annars.

När vi kom hem igår var gubben snabb att ringa och kolla om Anders garage var ledigt och det var det lite senare på kvällen. Gubben körde dit för att byta avgassystemet och naturligtvis när han ändå var i garaget så kollade han lite annat också på bilen.

Idag blev det då dags för besiktning för vår lilla bil. Lite nervös är man ju  alltid, men nu är det överstökat och bilen har blivit   godkänd30,  visserligen behöver vi byta bromsskivor m.m och ombesiktning blir det på bilen inom en månad men sen är den ju godkänd och vi kör ett år till om inget oförutseende inträffar.

När vi hade besiktigat bilen så träffade vi Jimmy i stan, jag betalade honom för mobiltelefonen, vi fick en pratstund vid Hästtorgsgrillen, efter det körde gubben och jag till Bromölla för att handla (43)lite, nu sitter gubben och jag här
vid våra datorer och snart är det läggdags, jag hör att kudden42 ropar efter mig.

Kram

angelbroadwingswhite 
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar