söndag 29 mars 2009

Hemma igen

bloggOrPage_084379846_101724
Nu är vi hemma igen, dottern och svärsonen kom hit, dom hade glömt ställa om klockan så att det blev lite sent som vi kom till prylmarknaden, dom flesta hade packat ihop eller höll att packa ihop så det blev inte så mycket kollat där, vi körde sen till Sölvesborg och tankade. Gubben och jag tankade lite till ungdomarna eftersom vi körde med deras bil, sen fortsatte vi till Blekinge Varuförmedling i Asarum som drivs av Sara och hennes gubbe, där hittade dottern och svärsonen lite saker och jag handlade lite också. Lite kallt var det när vi kom hem men nu har gubben eldat lite, jag har diskat och plockat här. Nu skall jag ta tag i nästa projekt som blir att städa skafferi, kylskåp och lite köksskåp. Jag har också pratat med sonen som är hos Dennis i Karlskrona, han hade en auktion på Tradera som han ville att jag skulle bevaka, jag lade bud åt honom och han fick betala ungefär det pris som han hade räknat med.

ko_16812753  
Nu tänker jag sluta mitt inlägg med att tipsa om en dokumentär som i kväll kommer på SVT2 kl. 20.00. Det är en dokumentär från 2009 av Per Anders Rudelius, “Småskalighetens hjältar”, en dokumentär där vi får möta några människor i Blekinge som fortfarande tror på och kämpar för den kvalitet som finns i den närproducerade maten. Vi får också möta Per Anders far Olle som reflekterar över de förändrade förutsättningar som dagens småskaliga jordbruk lever under. Jag älskar verkligen dokumentärer, särskilt svenska dokumentärer och jag tror att den här kan vara mycket sevärd!

Ha en underbar dag mina vänner!
hugs6_1174579697_21644248 Nilla

2 kommentarer:

  1. Ha en bra vecka själv min vän. Jag ska i slutet på veckan på en intervju ang. ett tillfälligt jobb, vi får väl se vad det innebär. De ringde från Hälocentralen i Sveg och ska anställa en person som ska sortera ett arkiv, men det beror ju på om det lönar sig för mig, eftersom jag bara söker 50% jobb, och måste köra 6 mil om dagen för detta.
    Kramen till dig från mig // Hjördis

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag som hade kryssat för programmet och så sitter jag och ser på Nytt läge! Så kan det gå när inte haspen är på!
    Dokumentärer är ju det bästa som visas på teve, hur människor lever, både i nutid och dåtid. Teven får inte så stort utrymme nuförtiden när datorn också slukar tid..
    Hoppas vårsolen lyser på dig!

    SvaraRadera