torsdag 12 december 2019

Slipmaskin, sjukhusbesök och grötrim.

ec6f9fbf_thumb[5]Idag får det verkligen bli en vilodag för mig. Det känns som att det behövs efter ett par aktiva dagar.

I måndags natt gjorde jag min 3:e sömnregistrering och det verkar ha gått bra den här gången.

index.gif08

I tisdags kom min syster Britt-Marie och hennes man Sven hit på förmiddagen eftersom vi skulle åka iväg tillsammans med dom. Det blev en tur till Kristianstad och där vi började med att besöka Erikshjälpen. Jag hittade en helt ny slipmaskin från Black & Decker som jag visade för Tony. Han brukar ju alltid gå och titta vid verktygen men den här slipmaskinen stod inte där så den hade han missat om jag inte tipsat honom. Jag tror inte heller att den hade varit kvar om den stått placerad bland de andra verktygen. När vi var klara på Erikshjälpen handlade vi lite på Solhaga och Dollarstore. Efter att vi handlat klart avslutade vi med middag på China Wall. På hemvägen körde vi inom Bromölla för att handla lite på Lidl. När vi kom hem blev det lite fika här innan min syster och hennes man körde hem.

index.gif08

Igår var det så dags att åka till Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag skulle besöka lite olika mottagningar så vi körde hemifrån vid 11-tiden. Jag hade bl.a. en tid klockan 15:00 på Öron- näsa- halsmottagningen men när vi var på väg till Karlshamn ringde det en tjej och undrade om jag kunde komma redan 13:40 och det passade mig perfekt för då skulle det inte bli så mycket väntetider emellan mottagningsbesöken på sjukhuset och vi skulle ju komma hem tidigare.

Jag började med att besöka Lung- och allergimottagningen för att få en injektion av influensavaccinet. När detta var klart tog vi en fika i cafeterian medan vi väntade på att laboratoriet skulle öppna efter lunchstängningen. Där tog jag ett PK-prov och sedan var det lite väntan igen innan besöket på Öron- näsa- halsmottagningen. Sköterskan som hämtade mig i väntrummet sade att sömnregistreringen såg bra ut, så nu får jag avvakta och se vad läkarna kommer fram till. När jag kom in till läkaren kollade han mina öron och nu såg det rent och fint ut i båda öronen efter att jag använt dropparna som jag fick utskrivet vid förra besöket. Han såg också att röret som fanns i höger öra hade flyttat sig lite grann så han tog ut detta eftersom det ändå inte gjorde någon nytta där. Nu får vi se om det blir bra utan rör eller om jag behöver få nya rör insatta längre fram. Jag skall kallas igen om 3 månader och då får vi se hur det ser ut.

När vi var klara på sjukhuset körde vi ner till Lidl för att lämna tillbaka kläderna som Tony hade köpt till mig i måndags och sedan var vi också inom på Netto där vi lämnade tillbaka ett par morgonrockar som han också hade köpt i måndags. På Netto fanns det lövbiff med “kort datum” som var nedsatt med 30 % så det köpte vi flera paket av. Det spelar ju ingen roll att det var “kort datum” eftersom vi ändå delar på det som finns i paketen och sedan fryser lagom mycket för en middag till oss.

index.gif08

Idag skall jag som sagt ta det lugnt och vila en hel del eftersom jag har ont både här och där. Jag vaknade med magsmärtor så jag hade inte direkt någon matlust men jag åt lite yoghurt och en knäckebrödsmacka till frukost i alla fall.

0005  
animated-christmas-tree-decorations-image-0119Jag delar ett litet grötrim idag också!  2cmm0ir.jpg23natal5[1]
Detta har jag hämtat från Dagens Nyheter. 47_20150103002339_thumb[1]

Staffan, en gång stalledräng, är stel i sin lekamen,
han gymmar sina fingrar fem i knät på närmsta damen.
Ingen insikt synes än,
händerna längs benet, blott, de treva.

balwanki[4]

kalleankajulÖnskar alla läsare en jättefin dag!5upfzfivydu
Ta väl hand om Er och varandra!18633-20091211-0a1b2a_thumb
4604265rentier_happy
30d300d5.pngc58754d65.pngn


65



      glitterfy7112449T453B81[3]uf6tkixvs1nc25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar