onsdag 4 december 2019

Det blev lite shoppat i alla fall!

7d8d60f3Igår hade vi tänkt åka iväg för att shoppa lite, men jag var väldigt trött så jag visste inte om jag skulle orka åka iväg. Vid middagstid var jag lite piggare så vi bestämde oss för att köra till Kristianstad. Först blev det lite shoppat på Erikshjälpen där jag bl.a. hittade några fina sminkväskor. När vi var klara där körde vi bort till Jysk och kollade på lite saker. Vi köpte bl.a. några upphängningsanordningar till gardinstängerna som vi skall ha nu när det är klart efter fönsterbytet och renoveringen. Jag vet inte riktigt vad jag skall ha för gardiner ännu men håller på att kolla efter några som kan passa. På Jysk kollade vi också efter ett skoskåp som vi skall ha i hallen, men vi får kolla på lite andra ställen innan vi bestämmer oss för vilket köp det blir. Vi var också inom på Rusta igår för att kolla efter lite julsaker och där köpte vi en ny adventsljusstake till köket samt några dekorationsbelysningar till ett par andra fönster.
771513070101772501990103Denna ljusstake som heter Malung köpte vi till ett av köksfönsterna och hjärtat som heter Tofta köpte vi till det andra köksfönstret.  

version-732d46b75acddb7dcfd7f721c53e8f56version-732d46b75acddb7dcfd7f721c53e8f56version-732d46b75acddb7dcfd7f721c53e8f56

Till ett av fönsterna i vardagsrummet köpte vi en dekorationsbelysning som heter Roma.

772501980201.jpg2natal1[5]2-5-m6[4]

När vi var klara på Rusta körde vi bort till Lidl för att handla lite matvaror och därefter blev det lite shoppat på Dollarstore i Kristianstad också. Vi har ju Dollarstore här i Sölvesborg men jag tyckte att den ganska nyöppnade butiken i Kristianstad var betydligt bättre än den i Sölvesborg. Den här butiken var betydligt luftigare och mer överskådlig.

Jag hade tänkt att jag skulle handlat lite på EKO i Fjälkinge också men min ork var slut efter shoppandet i Kristianstad så vi körde hem i stället.

4f05f525e2eb

Väl hemkomna var det dags att börja med matlagningen. Vi gjorde en kasslergratäng med ananas och paprika som vi åt med kokt ris.

chey0kota_GoldenChristmas_topper blog.png2
chey0kota_Countdown_Cluster 22 blog.png2

Idag skall vi hänga upp julgardinerna i köket och sedan skall vi julpynta lite också. Jag hade egentligen tänkt att vi inte skulle julpynta något i år, men lite pyntande blir det i alla fall.

fdef0ed8.png2natal_passarinho

Önskar alla läsare en jättefin onsdag!
Ta väl hand om Er och varandra!vela-natal
jan24-heart3

2-5-m5

glitterfy9150856T342D36_thumb[2]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar