fredag 12 oktober 2018

Fredag igen…

version-86447f88879db2b8c95a83271ba50818God förmiddag kära läsare!fadfdfadfadfdafdddd[2] 

Jag har suttit och funderat på hur en del människor tänker egentligen. Ena dagen sitter dom och gnäller på Facebook eller på andra sociala medier om att dom har dåligt med pengar och att dom har svårt att få pengarna att räcka till. Nästa dag skriver dom på samma sociala medier om hur mycket dom har varit iväg och shoppat! Jag får alltså inte ihop den ekvationen, har dom svårt att få pengarna att räcka varför måste man då ha det senaste av allt och shoppa loss något alldeles förskräckligt. Ja, detta var bara en tanke från min sida, men jag blir trött på sådant gnäll och sådana människor.

Nog om detta… nu skall jag fixa lite frukost/brunch till mig, jag är så himla trött idag så jag behöver nog massor med kaffe för att piggna till. Jag har ju sedan en hel del på min “att-göra-lista” så för hoppningsvis orkar jag fixa dessa grejer sedan.

En liten dikt av Harry Martinson:

Hösten Free_to_use_avatar_mushroom_by_CuteCastle
e719e4b0

När lönnarnas blad har dalnat
och slocknat på åkerrenen
kom kölden i gräset som falnat
och penslade frost över stenen.

Vid slutet av trädgårdsgången
försökte en gräshoppa spela
men tappade sommarsången
i gruset och glömde det hela.
- Harry Martinson -
fallen-leaf_1f342maple-leaf_1f341amushroom_1f344bmaple-leaf_1f341afallen-leaf_1f342

Önskar alla läsare en fin fredag!carinha7_thumb

glitterfy7111057T719B81[3]10207524_9847525_bb10c62f44e9[4]

2 kommentarer:

  1. Haha jadu, man kan ju undra hur detta kan gå ihop!? Ha en fortsatt bra fredag <3

    SvaraRadera
  2. Ja, vissa är ju bara FÖR mycket. Jag kan nog också ha slängt någon enstaka gång om att det är lite sämre ställt nu, när vi köpte vår husbil,,, men detta visste vi ju om så jag ska inte klaga. Tror jag skrev om det en gång i alla fall.. :-D
    Så, det kanske är mig du syftar på.. ;-)
    Jag hade en läsare i min förra blogg (jag h*n läser säkerligen nu också), h*n klagade jämt på sin ekonomi, men tacka fasen för att h*n hade det sämre ställt, när h*n var hemma och var sjuk titt som tätt, man kan tro h*n till och med var hemma om det satt en fis på tvären.
    Ha nu en jättefin sensommardag.. // Kramar Annelie

    SvaraRadera