tisdag 24 april 2018

Tandläkaren och eventuellt nytt jobb på G!

Monster kattsand-29216995_994534294038597_6098919153060544512_oIgår var jag hos min nya tandläkare. Jag hade en jättebra tandläkare tidigare på Folktandvården i Sölvesborg som jag var väldigt nöjd med. Han slutade för ett tag sedan och igår var det dags för besök hos den nya tandläkaren. Jag kan säga att jag är nöjd efter mitt första besök hos honom. Det är verkligen sån skillnad att gå till tandläkaren nu för tiden (i alla fall för min del) jämfört med när jag var yngre. Nu upplever jag det inte alls så hemskt som jag tyckte det var förr. Idag var det dags för kontroll av mina tänder igen och det gick bra, jag hade inga hål alls utan bara lite tandsten som togs bort. Jag har nog bra arvsanlag när det gäller tänderna, det enda jag har problem med är att det bildas tandsten väldigt fort på mina tänder, men det kanske kan ha med mina mediciner att göra. Det blev också billigare än jag hade räknat med (även om rabatten inte var frånräknad) utan den kommer att räknas ifrån nästa gång som jag skall till tandhygienisten.

När jag var klar hos tandläkaren körde Tony och jag till Bromölla för att handla. Först var vi inom på Lidl där jag lämnade tillbaka lite kläder som jag köpt och som jag inte ville behålla. Det blev sen lite handlat på Lidl innan vi körde bort till biblioteket i Bromölla eftersom jag ville kolla efter en film att hyra. Just den filmen som jag hade tänkt hyra fanns inte inne för tillfället så jag hyrde en annan film. Den film som jag egentligen skulle hyrt fanns i Kristianstad så bibliotekarien beställde hem denna till mig.

Efter att vi var klara på biblioteket körde vi bort till Maxi där vi också handlade en del. Jag var också inom på Apoteket inne på Maxi för att hämta lite mediciner men tyvärr så fanns inte alla medicinerna hemma utan en del fick beställas.

När vi kom hem plockade vi in alla varor och sedan klippte Tony gräset innan det var dags för oss att börja på maten som blev hemlagade biffar med potatis och brunsås.

201704091335233834_sbig3vvvv[4]

I natt har jag sovit dåligt eftersom jag hade en jäkla värk när jag lade mig igår kväll. Jag tog en hel del smärtstillande när jag gick till sängs men det hjälpte inte fullt ut under natten så jag har legat vaken mycket. Jag fick ta en hel del smärtstillande i morse också så jag kunde vara igång och fixa lite här hemma idag.

Tony har varit iväg idag å träffat en av de arbetsgivare som intervjuade honom förra veckan. Jag skrev ju här i tisdags att han hade varit på en intervju i tisdags men sedan blev det ytterligare en intervju i onsdags och det var arbetsgivaren från den senaste intervjun som ville träffa honom idag. Tony kommer att få besked idag eller i morgon om det eventuellt blir det här jobbet som han får.

När Tony kom hem åt vi vår sena frukost med kaffe och frallor å efter det satte vi igång med diverse hushållssysslor.

0_7ffa5_6d3d3d2_XXXL

Önskar alla läsare en fin tisdag! de3c721fb1c921fb00d5833048f2acd8

glitterfy7112449T453B81 e45037b3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar