onsdag 11 april 2018

Grillat samt en tur till Växjö…

  17757254_1498246143532499_3016738049975075987_n_thumb0_672ea_7bb27d2d_XXXL

Jag har inte bloggat sedan i söndags så nu tycker jag det är dags för ett blogginlägg igen.

Mitt “mående” har varit lite sisådär, så jag har inte direkt haft lust till knappast någonting, men förhoppningsvis så kommer det att bli bättre.

Ja, i söndags skrev jag ju att vi hade införskaffat en ny grill och i måndags invigde vi den. I måndags var det ca 20 grader varmt och ganska vindstilla så det perfekta grillvädret gjorde verkligen att vi kände för att grilla.

Christian och Amanda kom hit vid middagstid eftersom Christian skulle byta däck på deras bil och sedan stannade dom kvar här och grillade med oss. Vi hade en jättefin dag och även jag satt ute lite i solen denna fina vårdag.

När vi grillat smakade det bra med lite kaffe. Vi satt och pratade lite innan “ungdomarna” begav sig hemåt.

 1f33a_thumb[2]_thumb1f33c_thumb[5]_thumb1f343_thumb[4]_thumb1f338_thumb[2]_thumb1f337_thumb[4]_thumb1f338_thumb[1]_thumb1f343_thumb[3]_thumb1f33c_thumb[6]_thumb1f33a_thumb[3]_thumb

Igår körde Tony och jag till Växjö för att kolla lite i affärer. Vi började som vanligt med kaffe, räkmacka och kaka på Dackekupans café Kulinaren. Sedan blev det lite koll på Mötesplats Dackekupan (Röda Korsets Second Hand Butik). Vi handlade inget där utan begav oss sedan bort till ÖoB för att handla lite grejer där, därefter blev det en tur till Erikshjälpen. Där hittade jag bl.a ett sällskapsspel, “Trivial Pursuit” som jag har tänkt att jag skall ge till Christian eftersom hade ville ha lite sällskapsspel. Vi var sedan inom en runda på Lidl också innan vi körde bort till Grand Samarkand där vi hade tänkt att vi skulle kolla lite i några affärer, men då var jag helt slut så Tony fick gå in för att handla lite som vi skulle ha på Maxi medan jag väntade i bilen. Tyvärr så blev ju inte riktigt dagens som jag hade tänkt mig på grund av att jag inte mådde så bra, men jag kom i alla fall ut på en lite utflykt.
20180410_125915

När vi kom hem bar vi in våra varor och sedan körde Tony ner till Åke med hans bil som vi hade lånat denna dag. Jag fixade lite med disk och annat under tiden. Lite senare åt vi middag (snitslar och pommes) vid TV:n medan vi tittade på lite
TV-program som vi missat under de senaste dagarna.

b87b87
Idag var Tony nere i stan ganska tidigt för att uträtta ett ärende och då köpte han frallor som vi sedan åt till vår frukost. Det är så himla gott med nybakade frallor till frukost ibland.

Jag har ganska ont idag efter allt gående igår men har tagit en del smärtstillande så idag har jag tänkt att städa undan lite här hemma.

Önskar alla en jättefin onsdag! sprcl1l

H3mv9ufwrVUaabVUcnu0yvpuLv0

glitterfy7112449T453B81 www.tvn.hu_cf757bc7a13358da82a06e4e7bd332e7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar