söndag 15 april 2018

Dagarna som gick…

961f7805Nu är det några dagar sen jag bloggade senast, närmare bestämt sedan i torsdags så nu tittar jag in här igen. I fredags satt jag inte vid datorn någonting. Tony och jag börjag började med att äta frukost tillsammans sedan satte vi igång med lite städning här. Tony storstädade toaletten/badrummet och jag började rensa bland en del av mitt smink. Jag slängde en massa gamla nagellack som torkat, sedan rensade jag ut en hel del annat smink som mascaror å annat. Efter det satte jag igång att rensa i en byrå som står i vardagsrummet och slängde en hel del som jag sparat på. En del grejer gav jag bort till min dotter och min syster som var här på besök igår. Tony körde iväg och handlade lite i fredags eftermiddag och senare lagade han middagen som blev lax med potatis och sås.

       532916_10151413262561129_927519066_nfork_007722

Igår fixade vi också lite här hemma på förmiddagen och sedan vid middagstid dök min syster Britt-Marie och hennes man Sven upp. Lite senare kom också Christian, Amanda, Anette, Christer och Alva hit. Britt-Marie och Sven hade kokt lax med sig och de andra hade köpt lite att grilla. Jag hade sedan en del hemma till grönsallad samt att jag hade både jordgubbar och vispgrädde till efterrätten. Så igår blev det alltså ett litet “knytkalas” för oss här.

Alva stannade här och har sovit över tills idag. När vi ätit frukosten idag städade Tony och jag ett skåp i köket där vi har alla våra plastburkar. Vi fick rensat ut en hel del där som skall slängas och skänkas. Det känns verkligen så gött när man rensat ut en del bland allt man sparat.

I övrigt har vi tagit det ganska lugnt idag. Anette hämtade Alva här ikväll, sen intog Tony och jag middagen vid TV:n.

Förresten så glömde jag ju nämna att Mjällby AIF (laget i mitt hjärta) vann första hemmamatchen på Strandvallen idag. Mjällby AIF mötte Skövde AIK och Mjällby vann med 4-1. 26bd1f44fDet känns bra och jag hoppas verkligen att säsongen fortsätter lika bra för “mitt lag”. Red heart

MAIF_logo_f[4] bitmoji960416921


Lilla tussilago, lilla Tussilull,tussilago
har du målat kjolen din med solens
klara gull?
Då du ler emot mig uppå dikeskant
lyser det som våren själv så gult och nytt
och grannt.
Lilla Tussilago, vill du lära mig
sprida lite solsken, söka likna dig?
Tussilago, tussilago
du är gul och fin
Nu har våren kommit
gräset börjar växa
Solen lyser,
solen lyser,
varmt och skönt igen!

    gpl71[4]

836428652Önskar alla läsare en fortsatt fin söndag! bug-costume-smiley-emoticonLarge_Transparent_Purple_Violet_Flower_PNG_Clipart[19] 3e0eea691mp9[2]
z4ba9399f9ddb0gggggggggggggggg_thumb[6][2] gBqpuCjGpo-W10Qtdkmo_fYOApY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar