lördag 7 oktober 2017

Nu är Patientnämnden inkopplad!

KAZ_P102026yjyhfg0_TP_VJag har tyvärr inte bloggat sedan i tisdags så nu tyckte jag att det var dags igen.

Bonjour-12074707_803413353089909_2754535914041892622_n
I onsdags skulle jag egentligen varit på Vårdcentralen och fått tagit mitt PK-prov men mådde inte bra (var sängliggande det mesta av dagen) så på eftermiddagen körde Tony in till ICA Supermarket för att handla lite. Han köpte bl.a kanelbullar eftersom det var “Kanelbullens dag”. De bullarna som bakas i butiken var naturligtvis slut, så det fick i stället bli frysta bullar som Tony värmde i ugnen och sen blev det fika för oss här på eftermiddagen. På kvällen lagade Tony till middagen som blev kycklingfilé med potatis och brunsås.

     Transparent_Fall_Leaves_PNG_Picture

I torsdags mådde jag mycket bättre så då orkade jag komma upp i vettig tid. Vid middagstid körde vi in till Vårdcentralen så jag fick tagit mitt PK-prov. Därefter körde vi vidare till Bromölla för att handla lite. Vi var inom på Lidl där jag handlade lite kläder. Klädinköpen bestod av svart tröja och svart cardigan. När vi handlat detta och lite annat på Lidl så var vi inom och handlade en del matvaror på Maxi. Vi köpte bl.a ugnsgrönsaker som jag åt tillsammans med grillad kyckling och Tony stekte hamburgare som han åt till grönsakerna.

      1f33b1f3411f33b1f3411f33b1f3411f33b1f3411f33b

Igår på förmiddagen var det dags för ett besök hos distriktsköterskan igen. När jag var klar där körde vi hem och fixade lite grejer. På eftermiddagen kom Christian och Amanda hit för att Christian bl.a skulle flytta sin bil som stod dåligt till här på tomten (den stod nämligen framför den gamla 740:n som Tony skall sälja). När dom var klara med detta körde vi allihop till IKEA i Helsingborg. Där blev det först en fika för oss alla innan Christian och Amanda gav sig iväg hemåt igen (detta efter att dom handlat det som dom skulle ha). Tony och jag handlade sedan en del grejer som Tony bar ner i bilen innan vi åt middag där. Efter middagen handlade vi ytterligare lite grejer innan vi begav oss hemåt. Jag hade så jäkla ont i bägge fötterna igår så jag lånade en rullstol på IKEA eftersom jag inte tog med min egen.

Patientnämnden

I onsdags ringde en person från Patientnämnden på Landstinget Blekinge upp Tony eftersom han varit i kontakt med henne angående min uteblivna fotvård. Hon hade bl.a skickat över lite papper som vi skall fylla i och skicka in om den här saken. Hon tyckte också att vi skulle ta kontakt med min läkare på Medicinkliken vid Blekingesjukhuset i Karlshamn. Igår ringde därför Tony ner till Medicinkliken för att få en telefontid med min läkare. Det blev verkligen inget bra bemötande eftersom den person som svarade där inte tyckte att min läkare hade med detta att göra eftersom denna läkare är hjärtläkare, men nu är det ju så att läkaren som skrev remissen till fotvården en gång i tiden var lungläkare och han tyckte att jag skulle ha EN LÄKARE som en FAST PUNKT på sjukhuset och det blev då “min hjärtläkare” som blev min fasta punkt där. Det är också denna läkare som jag träffar kontinuerligt en gång om året och som känner bäst till mina sjukdomar. Efter att Tony fått detta bemötande på Medicinkliniken så ringde han upp handläggaren på Patientnämnden igen för att tala om hur det hela hade avlöpt.

Meddelandet hade i alla fall gått fram till min hjärtläkare eftersom han ringde när vi var på väg till Helsingborg. Han skulle nu ta tag i det hela och se till så att jag får min fotvård. Nu hoppas jag verkligen att det går bra och att det inte blir liknande problem i framtiden. Men jag vågar inte tro på att det blir så mycket bättre i framtiden eftersom ingen här i landstinget känner till mina sällsynta diagnoser och riskerna med dessa. Det här med att alltid kämpa för att få rätt vård när man har dessa diagnoser tar väldigt mycket på humöret. Jag är ju en positiv person men just sådana här dagar som det varit nu gör att man känner sig nere även psykiskt. Inte nog med att jag har haft djävulska smärtor och problem med mitt fysiska mående utan att jag har också fått kämpa med att få rätt vård, sådant tar ganska hårt på humöret.

     1f33b1f3411f33b1f3411f33b1f3411f33b1f3411f33b   

Idag började vi morgonen med att äta frukost samt att lösa Melodikrysset och efter det så har vi fixat med lite olika grejer här. Jag har bl.a plockat undan lite småsaker här och sorterat ut gammal reklam, så mycket mer har jag inte orkat göra på grund av värken.

Tony har bl.a tömt den gamla 740:n och i eftermiddags var det ett par killar här och hämtade den. Nu har vi bara en bil kvar (alltså den som vi kör med just nu). Christian har sin Honda ute till försäljning så det minskar med bilar här på tomten.
ff8c9fe0[4]

Önskar alla läsare en fortsatt fin lördag! 2764

2c62216bd64eca6d64956962faaf76d1

_64905173_72741502[3]  6141c73fe525f200327c3270c1c7b624[7]
z4ba9399f9ddb0gggggggggggggggg_thumb[6]_thumb[2][3][3]   6679585

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar