måndag 2 oktober 2017

50 frågor!

50 frågor1

1. Vem litar du på?

Jag litar på mina närmaste i familjen samt mina syskon och deras respektive, därutöver finns det en del andra vänner som jag också litar på, men väljer att inte namnge några här.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
Jag skulle faktiskt vilja var här i mitt hem men jag skulle vilja må bättre än jag gör just nu.

3. Favorit stad?
Köpenhamn eller kanske Helsingör.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
Nummer 3.

5. Vad var det senaste du åt?
Fralla med skinka och tomat.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Rosa!

7. Hur är vädret just nu?
Mörkt!

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Min man.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ett trevligt ansikte.

10. Vad har du för skostorlek?
35-36

11. Favorit tv-program?
Svårt att välja något favoritprogram, tittar på några få program men har ingen favorit.

12. Har du några syskon?
Jag har 2 äldre systrar, kom faktiskt på att jag har 2 halvsyskon också, men dom har jag ingen kontakt med.

13. Längd?
1,50

14. Hårfärg?
Blond.

15. Ögonfärg?
Blå.

16. Använder du kontaktlinser?
Nej, jag har gjort det, men jag hade problem med för torra ögon så jag fick hornhinneinflammation. Jag vågar nog inte prova att använda linser igen.

17. Favorithögtid?
Får nog bli midsommar, men jag tycker mycket om påsk och nyår också.

18. Favoritmånad?
Svårt att välja, finns ju många fina månader.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Nja, utan anledning har jag väl inte gråtit nån gång (är det nån som har gjort det?), det finns väl alltid en anledning till att man gråter.

20. Vilken var den senaste filmen du såg och när?
Det kommer jag inte ihåg, det var längesen jag såg nån film.

21. Favoritdag på året?
Hmm... inte en aning.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nja, det händer inte, behöver inte ut på nån dejt.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
NEJ!

24. Kramar eller kyssar?
Både och.

25. Choklad eller vanilj?
Beror på vad det gäller.

26. Har du tatueringar?
NEJ! Jag kommer aldrig att skaffa några heller, tycker egentligen inte att tatueringar är vackert utom på några få som jag kan tycka det är snyggt på, men ibland tycker jag att rent av är fult.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Sveriges Radio med sportradion på P4 Blekinge.

28. Är du kär i någon kändis?
Nej!

29. Vilka böcker läser du just nu?
Läser ingenting just nu. Kan ju inte både lyssna på radio och läsa samtidigt.

30. Piercingar?
Ja, hål i öronen.

31. Favoritfilmer?
Har ingen speciell.

32. Favorit sport?
Fotboll naturligtivs! Fotboll är livet!

33. Vad gör du just nu?
Skriver denna jäkla lista.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Saltade.

35. Hundar eller katter?
Gillar både hundar och katter, men har just nu en schäferhund som heter Voli.

36. Favoritblomma?
Kan inte välja en speciell favoritblomma, men gillar rosor och pioner som uteblommor, (pioner kallas faktiskt “Bonderoser” på danska), gillar rosor och tulpaner som snittblommor.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Haha, jag det har väl alla nån gång.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Kanske inte bästa kompis, men jag har många gånger haft lättare att umgås med det motsatta könet.

39. Har du älskat någon någon gång?
Ja, naturligtvis.

40. Vem vill du träffa just nu?
Mitt barnbarn och mitt kommande barnbarn.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Ja, jag har en väninna som jag har känt sedan jag var ca 6 år (alltså har vi känt varandra i 55 år).

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Hur menar dom där. Jag är inte intresserad av en ny man??!! 

43. Gillar du att flyga med flygplan?
Gillar är väl kanske inte rätta ordet, men jag jag brukar flyga till Stockholm när jag skall till Uppsala för att opereras och det har blivit några gånger under det senaste året.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Högerhänt!

45. Hur många kuddar sover du med?
Just nu är det 2 st.

46. Saknar du någon?
Ja jag saknar min far väldigt mycket, han var min stora trygghet i livet.

47. Lyssnar på radio?
Ja, just nu, det skrev jag ju på fråga nummer 27.
 
48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Egentligen är väl bästa beslutet inget beslut som jag gjort under året. Det är ju egengligen läkarna på Akademiska sjukhuset i Uppsala som tagit det bästa beslutet. I år fick jag (60 år gammal/ung) träffa läkare som kunde åtgärda många av mina problem med min medfödda sjukdom. Detta gjorde att jag slapp en del smärtor. Finns mycket mer att göra, men jag tar var dag som den kommer och snart är det dags för nästa ingrepp, detta skall göras av samma läkare som gjorde tidigare ingrepp, han har stor kunskap om min sjukdom.

49. Sämsta beslutet i år?
Vet inte om jag tagit några dåliga beslut, det har jag säkert gjort, men dom har jag nog förträngt.

50. Din senaste nerladdade app?

Det kommer jag inte ihåg.

Önskar alla läsare en fortsatt fin kväll!  1f981

Kram version-584e5358d70249d84ef41c312b576c13

Nilla 38aade19c7e6a94c0cf9792304cac7ce

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar