fredag 18 augusti 2017

Veckan som gick!

20170813_183043Jag har inte orkat med att blogga i veckan, men nu så får det bli ett blogginlägg, “typ” en sammanställning av hur mina dagar varit sedan förra fredagen.
I lördags och i söndags var Christian och Christer här å grejade en hel del med Christians Volvo. Tony var också ute och hjälpte dom en del med bilen. I övrigt hände väl inte så mycket här dessa dagar. I lördags kväll var Tony inne i stan och hämtade lite mat till oss. Det blev “Gyrostallrik” från Slottets Pizzeria och i söndags gjorde vi oss lite mat från rester m.m
20170812_183214.jpg2
I måndags vaknade jag med urusel mage och kände mig inte alls pigg så det blev mycket vila för mig denna dag. Tony och Christian var nere på Returbilen i Kristianstad där dom hämtade lite mer reservdelar å sen blev det bilmekande för dom på eftermiddagen.
I tisdags var Christian här igen för att fixa med bilen och då fick han igång den så att han kunde provköra den för första gången men det är fortfarande en del som måste fixas innan den är helt klar. Jag mådde lite bättre i tisdags så jag passade på att sola medans “killarna” höll på med bilarna.
20170815_173018
I onsdags var det så dags för provtagning igen. Tony och jag körde in till Vårdcentralen där jag tog mitt PK-prov å efter det körde vi iväg till Tingsryd. När vi kom fram till Tingsryd så började vi med att äta middag vid korvkiosken utanför Börjes. Det fick bli korv med mos. När vi ätit klart så började vi kolla lite inne i affären (Börjes) men under tiden vi gick där så fick jag problem med magen igen så vi bestämde oss för att köra hemåt. När vi körde hemåt via lite andra vägar än vad som var tänkt så hamnade vi i Bräkne-Hoby där vi kollade lite på Carlssons, fanns massor med grejer där men inget som vi var intresserade av att handla så där blev det bara inköp av 2 örngott som det var nedsatt pris på. När vi sedan kom till Karlshamn så var vi inom Netto och köpte ett “flak” kaffe eftersom det var nedsatt pris denna veckan å här dricker vi mycket kaffe så det är lika bra att passa på när det är billigt.
Snapchat-827265910
20170816_150230.jpg2
Igår skjutsade Tony och jag Anette till Karlshamn eftersom hon skulle till röntgen på Blekingesjukhuset. Hon ville ha lite barnvakt till Alva medan hon var inne på röntgen. När Anette var klar på röntgen så fikade vi i sjukhusets caféteria innan vi körde ner till Lidl för att kolla på lite kläder. Jag köpte en del kläder som jag hittat i reklambladet å efter det så körde vi hem Anette till Kyrkhult och Alva följde med hit för att sova över här. Igår eftermiddag var Christian och Amanda här en liten stund så det blev en snabbfika innan dom körde hem igen. Jag har provat kläderna som jag köpte på Lidl och har nu bestämt mig för att det är inget av dessa inköp som jag skall behålla eftersom passformen inte var bra.
20170817_09252020170817_092530
Idag hade jag “skitont” i magen igen när jag vaknade och jag orkade bara få i mig en halv “fralla” vid frukosten. Det känns inget vidare att ha dessa problem med magen å ibland funderar jag på om det är min IBS-mage “som spökar” eller om det är nåt annat som gör att jag har det så här. Jag tycker att problemen med magen har blivit ännu värre än för några år sedan å tänker ibland på om besvären kan ha något att göra med Clostridium Difficile en s.k. dödlig tarmbakterie som jag drabbades av för några år sedan efter långvarig behandling med antibiotika. Ja, magen har ju i alla fall inte blivit bättre efter det. Sen har jag ju ett “stopp” i en ven från vänsterbenet och detta “stopp” sitter ju i “magtrakten” (May-Thurner Syndrome) så jag har också funderat på om detta kan påverka magen och tarmarna.
1234490_215342308632682_629467174_n
Idag fick jag svaret från onsdagens PK-prov å värdet är fortfarande lite för högt så nu skall jag sänka min medicinering och sedan ta nytt prov om 2 veckor.
Jag fick min Traderaleverans idag också. Det är några silversmycken som jag köpt av en säljare som jag handlat av tidigare å jag är lika nöjd som vid tidigare köp. Denna gången var det 3 halsband (3 hängen med kedjor) som jag köpt och jag tyckte att smyckena var finare i verkligheten än vad bilderna på Tradera visade.
20170818_184050
Nu har Christer varit här å hämtat Alva och Tony har varit nere i stan där han handlat lite till kvällsmaten som ikväll får bli lax med potatis och sås. Jag får se om jag kanske tar ett glas vin till maten också. Jag vet ju visserligen att min mage ibland brukar protestera efter att jag druckit vin, men jag känner ändå att det hade varit gott med nåt glas ikväll.

20170817_202208

Önskar alla läsare en fortsatt fin fredagskväll!

Nilla 20170818_114948

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar