onsdag 9 augusti 2017

Hemma igen och dags att grilla med Voli!

20751412_10154855317247057_1394965895_nJa, så är vi hemma igen sedan ca 1 timme tillbaks. Tony och jag körde in till Vårdcentralen vid tvåtiden idag. Först tog jag mitt PK-prov och mina blodprover som skall skickas till Hjärtmottagningen vid Universitetssjukhuset i Lund. När jag var klar där så gick jag till väntrummet för att vänta in distrikssköterskan som gav mig min Behepaninjektion. Jag hade lite fler grejer som jag sen diskuterade med sköterskan innan jag var klar. version-35e2064c6c135bf3d06c174dd4894972
När jag var klar på Vårdcentralen begav vi oss iväg till Bromölla. Först blev det ett stopp vid secondhand-butiken “Korsets Kraft” där vi handlade några fina grillbestick och lite annat. Efter att vi var klara där så körde vi vidare till Lidl eftersom Tony skulle köpa några verktyg. Jag hade tidigare köpt en tunika på Lidl (säkert mer än en månad sedan) som jag var väldigt nöjd med, har ångrat att jag inte köpt fler, men ibland har man tur (jag hittade fler såna tunikor idag), Smile så det blev inköp av några fler såna i samma modell men i 2 olika färger. Därutöver hittade jag några fler strumpor (likadana som jag köpt tidigare) samt en “koboltblå” tröja till mig (tror denna färgen klär mig). Vi hade tänkt att vi skulle handla middagsmaten på Maxi men när vi var på Lidl så bestämde vi oss för att handla allt där i stället så vi köpte en flintastek som Tony nu håller på att grilla, till denna har vi tänkt att vi ska ha friterade pommes frites, det är alltså dags att “inviga” vår fritös (som vi faktiskt ägt i många år) men aldrig använt. Så ikväll blir det grillad flintastek med friterade pommes till det. Ja, och sen passade vi på att handla hundmat till Voli så han också får lite gott ikväll.

20668729_10154855323312057_320214424_n
Ja, ni som har läst min status från i morse på Facebook vet ju att jag inte mådde så bra på morgonen, men lite har det “rättat till sig”. När jag vaknade hade jag ont bak i ryggen vid högra lungan, vet inte om jag har sträckt nån muskel eller liknande. Det kändes i alla fall inget vidare men min andning var inte försämrad och jag äter ju mina blodförtunnande mediciner så några mer proppar i lungorna skall jag ju förhoppningsvis inte få. Jag har också haft ont i mitt “friska ben” under dagen, men jag undrar om jag inte har fått “gikt”, jag skulle tro det men skit samma det får jag “leva med”, är det inte värre än så här så får det ju gå, jag har ju mått sämre än jag gör nu och om jag jämför med innan jag fick rätt hjälp av läkarna med mina andningsbesvär/lungbesvär samt om jag jämför med tiden efter lungoperationen när jag fick börja om med allt från början så har jag ju det bra SmileDå efter operationen 2011/2012 så fick jag ju hjälp med i stort sett allt, jag blev matad, duschad å mer därtill. I stort sett allt fick jag ju börja om med allt som att bl.a att lära mig gå igen å om jag jämför med det så är ju mina nuvarande “krämpor” ingenting eller (som en vän till mig alltid sa “piss i Mississippi”)Winking smile
version-35e2064c6c135bf3d06c174dd4894972
När vi var klara i Bromölla körde vi hemåt med ett par stopp i Sölvesborg. Vi var bl.a inne och kollade i “Brokiga Boden” som också är en secondhandbutik. Denna butik har nu fått lite större lokaler så det var ju något nytt för oss att kolla där. Jag kollade lite bland kläderna men hittade inget. Jag köpte några CD-skivor (jag har ju inga CD-skivor innan, hahaha) Open-mouthed smile Det hade ju så klart varit ännu roligare om jag hittat några vinylskivor (men sånt fanns inte där). Jag köpte i alla fall några CD-skivor i bra skick. Bland inköpen så fanns det några skivor som till och med var helt nya och inplastade. Det var skivor med en blandning av Ted Gärdestad, Simon & Garfunkel, Magnus Uggla, Creedence Clearwater Revival, Hasse Andersson, Alf Robertson m.m
0089235a-36fb-4117-8806-34ebfaad721f

Kram bitmoji-20170730031609
Nilla  version-5dedbddabf5451b165abf5f4ed9927e8

1 kommentar: