måndag 7 augusti 2017

Tekniken strulade…

Alltså vilken massa strul vi hade med tekniken igår.
depositphotos_5209907-stock-photo-icons-set-in-cartoon-style_thumb[2]
1. Vi har fortfarande problem med vår TV-mottagning. Tony har ju bytt antennsladden och han har kollat om antennen vridit sig eller nåt i den stilen, men antennen verkar vara okej. Vi började fundera på om det är vår TV som det är problem med, vi får väl se vad vi kan göra för att få ordning på detta (kanske behöver vi köpa en annan TV).
depositphotos_53224789-stock-photo-doodle-retro-tv-antenna_thumb[2]
2. Jag hade skrivit klart ett långt blogginlägg och skulle sen lägga in bilder från bl.a min mobiltelefon men då gick det inte att lägga över bilderna till datorn via usb-kabeln så Tony fick föra över alla bilder på nåt annat sätt så att jag kunde göra klart blogginlägget med bilderna.

samsung-galaxy-s7-edge-rosa-dorado-6_thumb[3]wirusy1_thumb[5]         

3. Tony´s dator kraschade, vet inte riktigt vad det var som gick fel med hans dator, men väldigt struligt var det i alla fall.
2_2_thumb[4]
4. Jag fick in virus på en av mina datorer. Jag vet inte hur jag fått in detta virus, men det var en av mina vänner på Facebook som hade delat en nyhet om att Hanna Ljungberg (f.d. svensk fotbollsspelare) var död. Jag tyckte det verkade konstigt att jag inte hört eller sett nåt om detta på TV eller via nån tidning så jag tänkte att det där får jag kolla upp. Jag kollade vad det stod på den där länken som min vän hade delat och sedan “googlade” jag på den här nyheten å det var som jag hade trott en falsk nyhet som spridits över Facebook. Tony fick bort viruset från min dator och sen började vi fundera på varifrån jag fått detta virus. Kanske kan det vara via den där falska nyheten om Hanna Ljungberg eller om det kommit från nån annan sida jag varit inne på. Man kan ju verkligen undra varför det läggs upp falska nyheter om att personer är döda. Kanske är det för att sprida virus?! Jag förstår verkligen inte vad folk kan få ut av detta?!!

untitled1_thumb[2]Captura de pantalla de 2015-10-28 13-11-36_thumb[3]
Idag hoppas vi på en lugn dag i alla fall på “teknikfronten” Smile
20232637_1396912647091152_335911220225393710_o_thumb[3]
Kram1298515443_thumb[1]
Nilla bitmoji-20170730031151_thumb[2]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar