onsdag 11 november 2009

Ihjälkörd kattunge

2522809l7wxcr8oap Ja, så blev det tid för att blogga lite igen!

I måndags körde gubben mig till
Blekingesjukhuset i Karlskrona, jag hade ju en tid på Ortopedtekniska avdelningen hos Annika, nu har hon tagit nya mått för min stödstrumpa, den förra som jag fick utprovad kunde jag ju inte använda, men nu får jag hoppas på att den nya passar. På hemvägen från Karlskrona så var vi inne på Kupan i Ronneby, jag hittade lite fina textilier som jag har lagt ut på
Tradera.

 997696knuwsmxz2c

Början på gårdagen var inget vidare. Gubben skulle skjutsa mig till Asarum eftersom jag hade tid hos lymfterapeuten för BloggPhoto_4022_191927 manuellt lymfdränage och när vi kommer ut till bilen så är det punktering på ena bakhjulet, ingen tid fanns för att byta däck så vi ringde dottern som hade bil hemma den här dagen, hon körde direkt hit så att vi kunde låna bilen, när hon kommer så har hon nästa tråkiga nyhet att berätta, nämligen att vår kattunge ligger ihjälkörd på vägen utanför vårt hus. Den här kattungen hade sonen bestämt sig för att behålla eftersom han ville ha en 3-färgad katt, han har tidigare haft en liknande katt som förolyckades för ett par år sedan, och så händer detta nu igen. Vi kom naturligtvis iväg ganska försenade till lymfterapeuten, men hon är så förstående och trevlig, jag fick min behandling och det behövdes verkligen, både för mitt ben och denna avslappning som behandlingen innebär. Efter behandlingen så fick jag bandage på hela benet, min lymfterapeut blev inte riktigt nöjd med hur bandaget blev den här dagen så hon till och med ringde hit på kvällen för att höra hur jag hade det, så att bandaget inte satt för hårt. Här kan man verkligen tala om en person som passar för sitt jobb inom vårdsektorn.

bloggOrPage_08530575_1591 billedcv

Igår kväll var det dags för att hämta sonen vid flyget i Kallinge, men det blev dottern och svärsonen som fick hämta honom eftersom gubben ännu inte hade haft tid att ordna däck till sin bil.

apbasketbar apbasketbar

Idag blir det en runda in till stan, gubben och sonen skall in till Arbetsförmedlingen för att lämna in lite papper och en del andra ärenden skall vi väl också uträtta.

animal(8) 

Nillasnurrig_1178189231_1013612

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar