söndag 19 oktober 2008

Solig söndag


Hejsan vänner

Jag har varit lite slö att skriva denna veckan, men nu ska jag i alla fall berätta lite vad som har hänt här.

I måndags vaknade jag med ont i handleden och trodde bara att jag hade legat lite illa på natten, men den här värken gick inte över och i tisdags kväll hade jag så jäkla ont så att jag inte kunde lyfta min kaffekopp ens. Det blev bara värre och värre så dottern och svärsonen fick köra mig till akuten i Kristianstad. Doktorn konstaterade att jag hade fått en inflammation i handleden och sa´ till mig att äta värktabletter i ca 10-14 dagar, efter det skall inflammationen ha läkt ut.

När vi längtar efter ett liv utan svårigheter, påminn oss då om att ekar växer sig starka i motvind och att diamanter framställs under tryck

- PETER MARSHAL -

När vi körde hem den här natten så såg vi 5-6 vildsvin bara en liten bit här från vårt hus, jag visste ju att det fanns vildsvin här i närheten, men inte riktigt så här nära huset. Dom är ju fina att titta på men man vill ju inte ha dom i trädgården precis.

Resten av veckan har väl varit precis som vanligt med allt vad som hör vardagen till.

Igår löste gubben och jag Melodikrysset medans vi åt frukost och därefter satte vi oss i bilen och for iväg på en loppis-runda. Det blev ett stopp i Sölvesborg där vi handlade lite grejer och sedan drog vi vidare till Bromölla, där var vi inne på 2 ställen och vi hittade lite grejer på dessa ställena också.

En del av fynden skall jag behålla själv och en del blir att auktionera ut på Tradera.

När vi körde hem ringde vi dottern och svärsonen för att höra om vi skulle äta ihop och spela lite spel på kvällen. Jag hade köpt färs, vitkål och potatis och dom köpte lite annat till kålpuddingen som min svärson tillagade. Det var så jättegott!!
Efter detta tittade vi på "Dansbandskampen" och jag tyckte programmet var bra, dom 2 banden som gick vidare var ju precis dom som jag tyckte skulle gå vidare.

Resten av kvällen och en stor del av natten gick till att spela spel. Jag hittade ju ett spel på vår Loppis-runda som hette "Sportquis" så det blev detta som vi spelade. Alla sa att dom trodde att jag skulle vinna det här, men "icke sa Nicke", det blev gubben som vann och jag kom på andra plats. Jag får väl ta revansch en annan gång.
Det blev att vi gick och la oss sent, men nu sitter man i alla fall här igen. Jag har läst lite bloggar som jag brukar läsa varje dag och tänkte att det var kanske dags att jag skrev lite i min blogg också, så nu är det gjort.

Jag vill önska Er alla en trevlig söndag.


Kram
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar