onsdag 22 oktober 2008

Hejsan vänner


God förmiddag kära vänner!!

Idag skall jag fixa lite grejer tänkte jag, behöver tvätta en hel drös med tvätt och det behöver städas här också, får väl se om man hinner med allt man vill!

Igår kväll blev inte mycket gjort av det som jag hade tänkt skulle göras. Tiden bara rann iväg. Jag ville ju att gubben skulle fotat lite grejer, men det hann han inte med. Vi åt också ganska sent och sedan var vi helt färdiga.

Jag skulle ju också ha tittat på "Höök", men jag hade ju tagit fel på dag. Det är ju på torsdagar det går på TV, igår var det ju reprisen från förra veckan och det avsnittet hade jag ju redan sett. Jag får helt enkelt ge mig till tåls tills imorgon.

Nu har Sven varit här och hämtat släpet. Vi satt och pratade lite om hur jakten hade gått. Han jagade älg förra veckan nämligen.
Jag berättade att "Rocky" vår hund, en "Jack Russel Terrier" hade varit helt besatt av något en kväll förra veckan. Han stod hur länge som helst och nosade vid ytterdörren och vi trodde kanske att det fanns älgar här ute i trädgården eftersom det ligger en massa fallfrukt från äppelträden, och det vet man ju att älgarna är tokiga i äppel. När Sven skulle gå, såg han att det hade varit grävlingar och bökat i vår gräsmatta. Det var kanske förklaringen till Rockys iver den där kvällen.

Jag har ringt dottern och svärsonen tidigare och kollat om dom ville komma och dricka kaffe med mej, jag är hemma själv och det är inte kul att sitta och fika själv. Dom skall snart komma så jag får väl starta kaffebryggaren.

Ha en underbar dag mina vänner!!

Kram
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar