tisdag 15 juli 2008

Vi sålde stickmaskinen

Idag bestämde gubben och jag att vi skulle köra en runda till "Förmedlingscentralen" i Tyringe och eventuellt gå in en runda på "Kupan" i Hässleholm.

När vi höll på att göra oss klara här hemma så fick jag för mig att kolla auktionen med stickmaskinen. Vi har nämligen haft en stickmaskin ute på auktion på Tradera och funderade på hur vi skulle göra när auktionen var avslutad med eventuell packning och hur vi skulle skicka den. När jag kollade den nyss avslutade auktionen så såg jag att den hade sålts till en tjej i Hässleholm, så vi ringde upp henne och berättade att vi skulle köra till Tyringe och kunde eventuellt lämna stickmaskinen hos henne. Åh! vad glad hon blev, hon hade ju annars tänkt köra hit imorgon och hämta den, så vi plockade ihop alla grejer till stickmaskinen och körde iväg. Hon som köpte stickmaskinen bodde i Ignaberga, lite utanför Hässleholm, vi hittade nästan direkt rätt på småvägarna och kunde lämna över den trevliga auktionsvinsten.

Vidare därifrån så körde vi till "Kupan" i Hässleholm och fyndader diverse saker, och därifrån till "Förmedlingscentralen" i Tyringe. I Tyringe handlade vi också en del, men vi blev väldigt besvikna, det var ju inte lika billigt där längre och nästan bara nya grejer, tidigare hade dom ju massor med begagnade varor.

Nu har jag suttit vid datorn en stund och kollat alla våra andra avslutade auktioner och bloggat en stund så nu är det dags att nana kudden.
Natti Natti


Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar