söndag 6 juli 2008

Mjällby vann hemma på Strandvallen!


Idag tog vi det ganska lugnt här på förmiddagen. Vi skickade lite mail och plockade undan lite. På eftermiddagen körde min man och jag till Ekohallen i Fjälkinge och där hade vi gjort upp om att träffa vår dotter och hennes sambo. Min man och jag åt en varmkorv med bröd och sedan började vi shoppingturen. Dottern och sambon mötte upp lite senare. Därefter körde vi allihop till Kristianstad, skulle handla lite på ”Rusta”, men tyvärr hade dom stängt redan klockan 16.00 och då blev det en tur till ÖB och lite shopping där. Därefter hämtade vi vår son vid Resecentrum i Kristianstad och körde hemåt.

När vi kom hem var det bara att sätta på radion och lyssna på Mjällby AIF:s matchreferat därekt via nätet. Mjällby spelade ju nämligen hemma på Strandvallen mot Enköping och vann med 3-0. Laget i mitt hjärta är ju Mjällby AIF och nu är man ju jätteglad efter denna vinst.

Vår dotter & sambo bjöd på kaka till kaffet men jag åt inget eftersom jag fortfarande var mätt efter den där varmkorven.

Senare ikväll åt ”gubben” och jag grillad kyckling och ris med god sås.

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar