tisdag 26 juni 2018

Midsommaren är över och vi är inne i vardagslunken igen…

b27bc87eJa, så är midsommaren också över. midsumsmile[2][8]Det blev en lugn midsommarafton för mig och Tony här hemma. På förmiddagen kom Sven hit en liten stund eftersom Tony skulle kolla lite på Britt-Maries bil. Tony och jag kunde ta det lugnt eftersom vi hade fixat i ordning det mesta med städning på torsdagen. Vi hade i stort sett bara dammsugningen kvar och det fixade Tony innan vi började laga midsommarmaten som blev den traditionella maten som bestod av nypotatis, matjessill, burkskinka, gräddfil och gräslök å till detta fick det bli en öl och “nubbe”.

a4a313df

I lördags var vi så bjudna ner till Amandas mamma och hennes man i Nävlinge. Där bjöds vi på grillat kött med en massa goda tillbehör samt kaffe med en helt fantastisk god paj. Efter att vi ätit så kollade vi allihop på fotbollsmatchen mellan Tyskland och Sverige som tyvärr Sverige förlorade med ett mål som gjordes i slutminuten. När vi kollat klart på fotbollen så begav vi oss hemåt.

b678[3]

I söndags fixade Tony och jag lite här hemma. Tony klippte gräsmattan och fixade en del annat trädgårdsarbete medan jag höll på med lite inomhussysslor. När vi var klara med detta körde vi en tur till Bromölla för att handla lite på Lidl. Jag hade tidigare köpt en tunika som var för stor för mig så jag skulle kolla efter en mindre storlek och jag hade tur som hittade samma tunika i en mindre storlek, så det blev inköp av några sådana tunikor samt lite andra kläder m.m.
När vi kom hem så fixade vi middagen som då fick bli ugnsstekt lax med sås och potatis.
113503642_k

Igår var det dags för jobb igen för Tony och jag hade en del grejer att fixa med här hemma. Jag hade bra ork och hann fixa en hel del under dagen så att vi kunde ta det lugnt på kvällen.

2602553hwfmbd0sye

Idag klockan 16:00 är det dags för VM-fotboll igen. Idag möts Danmark och Frankrike. LaOvu-pyRqRso6uzff55XA_96x96     bear1a[6]     z3JEQB3coEAGLCJBEUzQ2A_96x96

125461249_299025__rembranceofsummer_p
Önskar alla läsare en fortsatt fin tisdag!bug-costume-smiley-emoticon
e7b8248f
glitterfy7115307T321B81

glitterfy7115324T524B81 918016937

1 kommentar:

  1. Underbara bilder man blir glad. Nu är vi inne i juli och vi har just nu tryckande och vindstilla. Det blir nog regn

    Vad härligt ni hade det på midsommar. Vilken tur att du hittade en mindre tunika. Jag gillar verkligen Lidl som har en hel del bra varor och dom har blivit bättre med åren.

    Synd att jag inte är intresserad av varken fotboll eller ishckey. Men min man har kollat.

    Ha nu en skön tisdag
    kram från
    Malin

    SvaraRadera