torsdag 7 juni 2018

Full fart den här veckan…

33130972_1355218984579425_4524594600039415808_o

Anette kom hit och lämnade Alva här i måndags. Hon har sedan sovit över här tills igår då Anette och Christer kom hit för att hämta henne. Igår kom min syster Britt-Marie och hennes man Sven hit vid middagstid eftersom Tony skulle fixa lite med Svens bil. Britt-Marie hade gjort en jättegod “viltgryta” som vi åt till middag.

Idag har Anette och Alva skjutsat mig till Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag hade en tid på Ortopedtekniska avdelningen där jag har kollat på vilka sandaler jag ska ha och jag hittade ett par som var ganska hyfsade. Det är ett litet problem att jag får ha minsta storleken men ändå blir dom lite för långa för mina fötter (jag når inte riktigt fram med tårna), och den ena foten är ju lite kortare än den andra så jag tycker egentligen inte att dom blir riktigt snygga, men några sommarskor måste jag ju ha. Tyvärr så kan jag inte köpa några sandaler i affärer som passar mina fötter, remmarna måste förlängas och sedan skall ju den ena ha en förhöjning också eftersom mitt ena ben är längre än det andra. Jag var också på laboratoriet på Blekingesjukhuset och tog blodproverna som skall skickas till Hjärtmottagningen vid Universitetssjukhuset i Lund.

När vi var klara på sjukhuset var vi inom på Lidl där jag handlade en hel del kläder. En del passade bra och var snygga men en del har jag redan lämnat tillbaka. Vi var också inom på McDonalds. Alva fick ett Happy Meal med Chicken Nuggets, Anette och jag åt varsin hamburgare innan vi körde hem hit. Anette hjälpte mig in med mina varor innan hon och Alva körde hemåt.

Ikväll har Tony och jag varit i Kristianstad och handlat lite. Vi var inom på Erikshjälpen där jag hittade en jättefin väska med nitar och därefter var vi på Lidl där jag lämnade tillbaka de kläder som jag handlat tidigare idag och som jag inte ville behålla. Det blev lite andra inköp gjorda också innan vi körde hem igen.

Nu dricker jag lite kaffe och bara tar det lugnt. Jag har precis lagt upp benet i höjdläge eftersom det var väldigt svullet och det värker efter allt gående och sittande idag.

20180607_20054520180607_200605

0_8d24b_eec7299c_orig
Önskar alla läsare en jättefin kväll! atack_51692589ddf2b3261249a063[2]

glitterfy9150856T342D36_thumb[2]  0_78ab7_7d6f0a7e_Sm690bcuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar