fredag 29 december 2017

Fredag igen…

29ce99c3Igår var jag inne på Vårdcentralen för att ta mitt PK-prov samt proverna som skall skickas till Lund. Jag är ju extremt “svårstucken” så det är tur att jag inte är spruträdd eftersom det ibland kan vara jättesvårt att hitt rätt kärl. Igår var det en sån dag när det blev många stick innan det lyckades få ut nåt blod. Det blev 3 stick i den vänstra armen (det är den som är den bästa att sticka i), därefter blev det 1 stick i den andra armen och där lyckades det inte heller att hitta rätt kärl. Jag brukar ju inte tycka att det gör ont att ta proverna även om dom ibland får “gräva” för att komma rätt, men igår råkade Anthony sticka i en nerv eller i en sena och då gjorde det jävligt ont (ursäkta språket). Det fick sedan bli 1 stick ovanpå handen i stället (med en s.k. Butterfly) och där lyckades det att få ut tillräckligt med blod.

 accessories-for-whole-blood-tests-butterfly-pre-attached_web.jpg2 enfermeira[3]e4d88145

När jag var klar på Vårdcentralen körde Tony och jag iväg för att handla lite. Det var ju tur att vi handlade igår för idag hade jag inte orkat ta mig iväg. Jag hade skitont redan igår kväll så jag tog smärtstillande innan jag skulle sova men tyvärr så hade jag nästan lika ont även under natten så nattsömnen blev inget vidare.

Tony var också inom på Apoteket inne på Maxi igår för att hämta mina mediciner, men tyvärr hade personalen missat att beställa den ena medicinen så nu måste vi åka dit inom de närmaste dagarna. Det var ju tur att jag hade några tabletter kvar eftersom dom är “livsviktiga” för mig.0_1aca28_f97c6395_origIdag åt Tony och jag frukost ganska tidigt och sedan körde han iväg till en granne för att se om han kunde hjälpa honom med något elarbete, men det var inget som Tony ville ge sig på att fixa. 

Jag har inte haft lika ont idag så jag har i alla fall orkat fixa lite smågrejer och Tony har dammsugit m.m. 1f64f

Nu har vi precis fikat lite och senare skall Tony uträtta lite ärenden inne i stan och då får han handla det sista som vi behöver till vårt nyårsfirande.1f37e

46a24c3295d6e4d9
picgifs-christmas-3519121Önskar alla läsare en fortsatt fin fredag!

28072087glitterfy7082803T627B8163674349_72c99c771876version-6108754977ce11fc09c0b102950d5bcf[5]
glitterfy7082852T675B81c57eeb8b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar