tisdag 21 november 2017

I morgon är det dags…

91d89620
God kväll!

I eftermiddags blev det en tur in till Vårdcentralen i Sölvesborg. Jag behövde ta ett nytt PK-prov för att kolla hur värdet låg inför hjärtkateteriseringen som skall göras i morgon på Universitetssjukhuset i Lund. Anthony tog provet i fingret (kapillärt) och analyserade det direkt. Värdet låg på 2,3 så jag ringde ner till sjukhuset i Lund för att kolla så att detta värde inte var för högt inför undersökningarna i morgon, men sjuksköterskan som jag pratade med sa att det var OK med detta värde. Jag skall ju bara ta halva dosen av mina Warantabletter ikväll så troligtvis har värdet blivit lite lägre tills i morgon.

När jag var klar på Vårdcentralen körde Tony och jag till Kristianstad för att handla lite och på hemvägen stannade vi i Bromölla för att handla lite matvaror på Maxi. Vi handlade bl.a några baguetter som Tony gjorde klara nu ikväll, vi har tänkt ta med oss dessa som “färdkost” i morgon.

3bb02c49

I morgon måste jag upp tidigt eftersom Tony och jag skall köra iväg redan vid  6-tiden.
Jag skall nämligen infinna mig kl. 08:15 på Universitetssjukhuset i Lund. Först blir det ett ultraljud på hjärta och lungor, därefter hjärtkateterisering samt 6 minuters gångtest. Efter dessa undersökningar brukar det bli tid för en lunch i sjukhusets restaurang (Bistro A) och sedan skall jag avslutningsvis träffa min hjärtläkare för att få reda på resultaten av alla undersökningarna. Är bara värdena “stabila” från förra årets undersökningar så är jag nöjd. Det viktigaste är ju i alla fall att det inte är sämre värden än förra året.

Nu dags för lite kaffe med ett vaniljhjärta och därefter en dusch innan läggdags.

97e3b239

glitterfy7111057T719B81       63bbc063

1 kommentar: