torsdag 7 april 2016

Storhandlat & hämtat medicin för 85 166 kronor!

1e2ae66100064a1b4242f80f6ac486f0

Ja, igår blev det som planerat storhandling på kvällen. När jag vaknade på morgonen så trodde jag inte att det skulle vara möjligt för mig att åka och handla med de smärtor som jag hade då, men med medicinering av morfin m.m så kunde jag och Tony åka iväg. Det blev en tur till Kristianstad där vi började med att besöka Röda Korsets Second Hand "Kupan". Jag hittade en fin "tovad" väska som jag köpte. Utöver detta så köpte jag en kruka från IKEA, boken: Astrid Lindgren – En levnadsteckning av Margaretha Strömstedt, 
några CD-skivor samt en DVD-film till Alva. När vi sedan hade betalat och var på väg ut från butiken så såg jag ett par jättefina ljusstakar i glas som jag inte kunde motstå. Jag tror att dom är ganska gamla, men vet inte var dom är tillverkade. Det hade varit kul att ta reda på om det var nåt fynd.

version-0c766f13cfc42bdb875515bb4f287243

Det blev också en tur till ÖB för en hel del inköp där Smile 

20160406_204408

På hemvägen stannade vi sedan i Bromölla för att handla lite på Maxi och hämta mina beställda mediciner på Apoteket som finns där. Jag hämtade ut en hel del mediciner förra veckan, men dessa som jag hämtade igår måste beställas i förväg. De här medicinerna är de dyraste av alla mediciner som jag har.
3 askar Tracleer kostar 77 541 000 kronor och
25 askar Sildenafil kostar 7 625 kronor.
Tracleer ingår i högkostnadsskyddet medan kostnaden för Sildenafil bekostas av Landstinget.
Det är ju i alla fall tur att jag slipper "punga ut" 
med alla dessa pengar själv.
Money

Innan vi körde hemåt så blev det middag för oss på Royal Thai i Bromölla Smile

20160406_194802

ShabbyP_SweetSerenity_TiedBouquetsssssssssss

glitterfy9150856T342D36_thumb[2]      hjarta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar