fredag 8 april 2016

Det är tur att det finns morfin!

worriedmom

Idag ringde Tony till Akademiska sjukhuset i Uppsala för att kolla om remissen kommit fram och det var som jag trodde, nån remiss hade inte kommit dit. Vi har försökt få tag i läkaren i Karlshamn som skulle skriva remissen, men utan resultat. På måndag blir det till att försöka ringa igen så att dom kan "faxa" remissen till Uppsala. Mina svullnader och smärtor blir värre för var dag som går.

944920_10153497997211129_3555474725819293151_n

Just nu är det en himla tur att jag har morfintabletter som kan döva smärtorna, men det känns väldigt skrämmande när svullnaderna ökar hela tiden. cliparti1_medicine-clip-art_08

hospital

Jag har en känsla av att det kommer att gå snabbt med en kallelse och behandling i Uppsala när väl remissen kommit fram. Enligt läkaren där är det viktigt att sånt här åtgärdas i ett tidigt stadium och det har nu gått 2 år sedan jag sökte för mina besvär och det är ingen läkare som har "brytt sig" utan bara rekommenderat mig att använda stödstrumpa och att jag skall motionera. För det första så har jag provat med stödstrumpa, men då trycks bara svullnaderna upp i underlivet samt
att  svullnaderna uppe vid midjan och bak i höften/ryggen ökar, för det andra så är det inte så lätt att motionera med dessa djävulska smärtor. Jag försöker hålla igång så mycket som jag orkar med smärtor och min dåliga andning. Det känns som att tidigare läkare tror att jag är lat och bara "ligger på soffan och äter praliner" Baring teeth smile

screaming12963686_1359633944051706_5479749199059065648_n

NillaMoorfrosch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar