lördag 7 augusti 2010

Husmålningen fortsätter!

2007868r7v2wvutmd Nu är gubben igång igen och målar huset. Igår målade han det svarta på norra gaveln och nu är han igång med att måla södergaveln. Efter att gubben och jag hade ätit frukost i morse och sedan tagit det lugnt någon timme så begav vi oss iväg till Karlshamn för att köpa mer färg. Jag tänkte också kolla efter min favoritparfym, eller rättare sagt en Eau De Toilett, Musk Oil No 6 när vi ändå var i Karlshamn, så jag kollade i Flaggenhusets parfymbutik, men den fanns tyvärr inte där, så det fick också bli en titt in i Cityhusets parfym – och sminkaffär, men där hade dom den inte heller. Nu hade dom fått hem en annan doft som jag gillade så det blev ett köp ändå, men billig var den inte. Jag vet ju att min favoritdoft brukar finnas på Domus i Kristianstad, så nästa gång vi kommer dit så skall jag in i deras sminkaffär och köpa den. Tyvärr så är den jättesvår att få tag på här i Sverige, men i Danmark brukar den finnas i nästan varenda sminkbutik, men som vanligt så skall jag krångla till det. Gubben var också inne på Netto och handlade lite mat och så min hårblondering, den här blonderingen använder jag mest för att få bort min röda pigment i håret, jag gillar inte att se rödhårig ut. 2572540u16rw5rilg När vi kom hem så var Christian och Fredrik igång med reparationerna av Christians bil som dom hade börjat med igår. Igår var också Fredriks syster Malin med hit, det har precis blivit slut mellan henne och hennes kille så hon behövde komma ut lite, kanske inte så värst roligt att titta på när killarna höll på med bilen men det var nog bra att hon fick höra på deras skojande under bilreparationerna, och när dom håller på så är det svårt att hålla sig för skratt. Malin var också här inne och snackade med mig och gubben lite, ibland kan det vara skönt att prata med någon utomstående, vi försöker alltid göra vad vi kan för våra barns kompisar, vi gör så gott vi kan i alla fall och hoppas på att det kan vara till någon hjälp. Det är också så kul att de här syskonen har varit kompisar till våra barn i nästan 20 år tillbaka, och Fredrik har ordnat så att vår son Christian har fått jobb på JiWe Varmförzinkning AB i Sölvesborg, i första hand visserligen bara en månads jobb, men man vet ju aldrig om det kan leda till mer jobb, hade varit jättebra för honom i så fall.

2691800oqgwx2yvgm7

imagescaxwxu2058471clyaf6vb0z

984386xp95p2byme Nilla2008404z1wbdrijf2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar