torsdag 16 april 2020

Ännu en dag i karantän!

20200416_220421God kväll kära läsare! 5egpqtdfm51

Fy så trist det är med den här karantänen som vi har nu. Idag hade jag tänkt att jag skulle varit iväg tidigt för att handla blommor på Solhaga Garden. Dom har utökade öppettider för personer som är i riskgrupperna och för att undvika smittspridning i dessa tider har dom extra öppet på vardagar mellan kl. 09:00-10:00, så jag hade tänkt att vi skulle varit där klockan 09:00 men jag var dödstrött eftersom jag sovit dåligt under natten till idag. Jag hade sån jäkla värk igår kväll när jag gick och lade mig så jag fick ta både dom inflammationshämmande medicinerna, morfin samt Alvedon men värken ville inte ge med sig ändå så klockan var närmare halv tre i natt innan jag somnade. När vi ätit frukost gav vi oss i alla fall iväg till Kristianstad för att handla lite. Först stannade vi vid Hornbach och där köpte Tony en ny blandare till vår diskbänk. Efter detta blev det en tur till Solhaga Garden men där var jättemycket folk så jag vågade inte gå in där men Tony gick och handlade lite penséer, sedan körde vi vidare till Bromölla.

93373803_10156996790001129_7324233194729897984_o

När vi kom till Bromölla var Tony först inom på Bolaget och handlade några öl. Jag har tidigare tyckt att det varit gott med både öl och vin men bestämde mig vid nyår för att eventuellt sluta att dricka alkohol eller i alla fall minska ner på alkohol. Det har gått jättebra och nu är mer än 3 månader sedan jag drack några alkoholhaltiga drycker. Han handlade sedan lite matvaror på Lidl och Maxi innan vi begav oss mot Sölvesborg för att handla lite på ByggMax. När vi kom hem monterade Tony först den nya blandaren och sedan grillade han några korvar som vi åt till middag. Jag hade tänkt att jag skulle tagit en tur med min elmoppe men det är något fel på styret så i morgon får jag ringa Hjälpmedelscentralen så dom kan fixa detta för jag vill ju ut och köra lite nu när det blir varmare.

c0507ad3

Nu i dessa tider med pandemin är det mycket som inte blir som vanligt. Idag hade jag fått en tid för medicinsk fotvård men den blev inställd och nästa vecka hade jag en tid bokad till sjukhustandvården för att jag skulle få en snarkskena utprovad men idag kom det ett brev att även detta besök var inställt på grund av risken för smittspridning. Nästa vecka måste jag i alla fall infinna mig på sjukhuset eftersom jag har en tid för provtagning igen. Då skall jag ta ett s.k. PK-prov så att jag kan få rätt ordination av medicineringen med Waran. 8mi8i[5]

Önskar alla läsare en jättefin kväll!

Ta väl hand om er och varandra!

d0138f37C360_2020-04-16-21-09-15-325glitterfy9153104T196D34[2][3]8125_chickhear2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar