söndag 7 januari 2018

Årets första vecka snart till ända…

5d389cf8
Dags att titta in här igen med en liten uppdatering eftersom jag inte bloggat sedan i tisdags. Dagarna har verkligen gått fort och snart är första veckan av det här året över.
 

 ☆:*´¨`*:☆ ☆:*´¨`*:☆ ☆:*´¨`*:☆ ☆:*´¨`*:☆

I onsdags var Tony och jag bara hemma här å tog det lugnt.

I torsdags var det så meningen att vi skulle åkt iväg och handlat lite men jag var inte alls pigg så Tony fick handla till oss eftersom han ändå hade lite ärenden inne i stan. Jag skulle kollat efter några linnen på Lidl i Bromölla, men Tony körde dit och köpte några linnen till mig. Tyvärr var inte dessa sådana linnen som jag köpt där tidigare så jag tänker lämna tillbaka dom. För min del så tillbringade jag det mesta av torsdagen till sängs eftersom jag kände mig yr så fort jag var uppe.

 ☆:*´¨`*:☆ ☆:*´¨`*:☆ ☆:*´¨`*:☆ ☆:*´¨`*:☆

I fredags mådde jag ganska bra när jag vaknade. Vid lunchtid kom min syster Britt-Marie och hennes man Sven hit. Tony fixade lite reparationer på Svens bil och efter det åt vi middag som Britt-Marie hade tillagat. Vi är inte vana vid att äta så tidigt som vi gjorde då, så lite senare fick det bli varma mackor till kvällsmat.

Senare på kvällen hade jag jäkligt ont igen så jag fick lägga mig i sängen. Jag tog några smärtstillande och låg sedan i sängen med datorn uppkopplad. När väl de smärtstillande började verka somnade jag och sömnen blev ganska bra så jag kände mig utvilad igår. Det hade ju annars varit flera nätter när jag inte sovit bra så det var skönt att verkligen få sova ut ordentligt.

Igår plockade Tony och jag undan alla julgrejer förutom några ljus som skall brinna ner också.

I natt sov jag “skitdåligt igen så idag är jag jättetrött, men jag vill absolut inte lägga mig för att sova något på dagen utan jag hoppas att sömnen blir desto bättre inatt. Det känns i alla fall skönt att vi fick en del gjort under gårdagen och så kan jag ta det ganska lugnt idag i stället. Tony fick köra iväg för att handla lite så vi i alla fall har färskt bröd hemma till frukosten i morgon bitti.

34afa357
Önskar alla läsare en fortsatt
fin söndag! 1f618 (4)

glitterfy7115307T321B81 baa2d915

9d760116glitterfy7115324T524B81

1 kommentar:

  1. Det är ingen höjdare att vara yr. Jag är mer eller mindre yr i och med min nackskada. Vad härligt ni hade det i fredags med vänner och gott att äta

    Att sen få sova gott en natt gör att man piggnar till. Tänk vad sömnen är viktig för välbefinnandet. Har själv sömnproblem till och från och då kan man verkligen känna skillnaden

    Då önskar jag dig en fin torsdag
    kram från
    Malin

    SvaraRadera