onsdag 14 september 2016

Magsjuk hund, PK-prov å kallelse till hjärtkateterisering i Lund!

14249977_10153848549081129_6756201661555984781_oVilken början på den här veckan Crying face Natten till måndag började Voli gnälla redan kl. 03:00 då han ville ut och göra sina behov. Stackars Voli har varit magsjuk ända fram till igår men  idag har det varit lite lugnare. 1f4a9 I måndags fick jag ringa Christian så han kunde köra hit och hjälpa mig innan han körde till jobbet. Voli brukar ju en “järnmage”, men just nu har han inte alls mått bra. Igår kunde vi i alla fall lämna honom själv ett par timmar på eftermiddagen. Jag skulle ju in till Vårdcentralen för att ta mitt PK-prov och vi behövde handla lite. Jag är inte bra i magen heller, men det är ju inget nytt, har lätt för att förstå hur jobbigt Voli har det just nu.Dog face
468099501
Ja, igår var jag inne på Vårdcentralen och fick tagit mitt PK-prov å nu hoppas jag på att värdet har kommit upp till rätt nivå. Jag fick ju sätta ut Waranmedicineringen inför ingreppet i Uppsala
(i augusti). Då fick jag ta sprutor med Fragmin i stället och efter det hade PK-värdet gått ner så sist jag tog provet var det för lågt. Idag har provet skickats till Blekingesjukhuset, så jag får se om jag hör något därifrån idag, annars kör jag efter min “gamla” ordination tills jag får brevet med den nya ordinationen. Min ordination av Waran sköts  numera av AK-mottagningen på sjukhuset.  Läkarna i Malmö sa ju i våras att det var viktigt för mig att ha ett terapeutiskt PK-värde å därför tyckte min läkare på Thorax i Karlshamn att ordinationen i fortsättningen skulle gå via
AK-enheten på Blekingesjukhuset.

Hand holding vacuum venipuncture test tube
Jag skall ta upp en annan sak angående provtagningarna när jag träffar “min” läkare på Thorax nästa gång. Jag är väldigt svårstucken och det finns bara ett bra ställe att sticka mig på när provet skall tas i armen. Efter alla provtagningar genom åren så har “kärlet” där dom sticker blivit så hårt och nästan svårt att sticka igenom. Tänkte höra med läkaren om dom inte kan ta provet i fingret i stället. Under en period togs provet i fingret, men sedan ville dom att jag skulle stickas i armen i stället, men eftersom alla stick blir på samma ställe så blir det ju “ansträngt” just där.
20160914_172843
20160914_172918
Idag kom kallelsen till hjärtkateteriseringen på hjärtmottagningen vid Skånes Universitetssjukhus i Lund. Det är lite mer än ett år sedan jag gjorde hjärtkateterisering senast i Lund. Nu blir det  onsdagen den 5 oktober som jag skall ner dit och göra undersökningarna.
pcwink_162882842Nilla10273147_10203107098491685_562843239[1][2]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar